سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیچک

صفحه اصلی |  پست الکترونیک
سرزمین بی آب و علف

وزیر امور خارجه لبنان با اشاره به سقوط طرابلس و فروپاشی رژیم قذافی، از پیگیری سرنوشت امام موسی صدر رهبر شیعیان و مستضعفان لبنان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، “عدنان منصور” گفت : لبنان از زمان ربوده شدن امام موسی صدر لحظه ای از سرنوشت وی و همراهانش غافل نبوده است.

وی افزود: فرصت خوبی پیش آمده است تا نقابها برداشته شود و حقایق روشن شود در این صورت ما با دست اندرکاران امور در لیبی برای اطلاع از سرنوشت امام موسی صدر رایزنی خواهیم کرد.

منصور تاکید کرد: ما از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می کنیم، همچنین لبنان در کنار سوریه است، زیرا ثبات سوریه مساوی ثبات لبنان است و وقایع سوریه بر لبنان تاثیر زیادی دارد.






برچسب ها : امام موسی صدر  ,

      

نماینده سابق پارلمان لبنان و عضو جنبش امل با اشاره به سقوط حتمی دیکتاتور لیبی مهمترین جنایت وی را سلب آزادی امام موسی صدر دانست.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، “ناصر نصرالله” گفت : رژیم لیبی بدون شک در آینده نزدیک سقوط می کند و این پایان هر رژیم مستبد است.

وی افزود: مهمترین نشانه استبدادی بودن رژیم لیبی سلب آزادی امام موسی صدر،”شیخ محمد یعقوب” و “عباس بدرالدین” از همراهان وی است، موضوعی که نقطه تاریکی در زندگی “معمر قذافی” به شمار می رود.

نصرالله تصریح کرد: امیدواریم به زودی حقایق درباره این جنایت بزرگ قذافی و دیگر جنایاتی که علیه مردم لیبی مرتکب شده است روشن شود به ویژه که سرنگونی رژیم لیبی بهای زیادی برای مردم لیبی به همراه داشت.

وی با انتقاد از نقش غربی ها در لیبی افزود: مردم منطقه شاهد دخالتهای کشورهای غربی،آمریکا و صهیونیستها در بالاترین سطح در تونس، مصر، یمن، بحرین، و لیبی هستند و ملتهای منطقه باید در برابر این دخالتها هوشیار باشند.

نصرالله بیان کرد: امیدواریم که به زودی اطلاعاتی درباره سرنوشت امام موسی صدر و یارانش به دست آوریم، زیرا امام موسی صدر شخصیت و جایگاه منطقه ای داشت.

وی درباره میزان خوشبینی اش در خصوص زنده بودن امام موسی صدر گفت : هیچ  کس طبق آیات قرآن نباید از رحمت خداوند ناامید شود و امیدواریم که وی در قید حیات باشد.






برچسب ها : امام موسی صدر  ,

      

هادی مولوی نیا

33 سال پیش امام موسی صدر رهبر [ایرانی] شیعیان لبنان و یکی از همراهانش از ایتالیا وارد لیبی شدند، اما این روحانی پرآوازه ناپدید شد و معمر قذافی با وجود ده ها سند و مدرک و فرود هواپیمای حامل امام موسی صدر و …، از قبول این مسئولیت سرباز زد.

اکنون قذافی با سقوط طرابلس پایان دوران بیش از 40 سال قدرتمداری را آغاز کرده و تقریبا تمامی مجموعه عوامل اطلاعاتی این کشور از جمله ‘موسی کوسا’ امنیتی ترین مرد تاریخ لیبی و ‘عبداله السنوسی’ آخرین رییس سرویس اطلاعاتی این کشور و از نزدیکان قذافی از طرابلس فرار کرده است که قابل دسترسی هستند و می توانند پرونده ناگشوده ربودن امام موسی صدر را در لبنان، ایتالیا و حتی لیبی بگشایند.
شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد، امام موسی صدر همراه هیات لیبیایی آخرین بار در روز 31 آگوست 1978 در شهر بنغازی (شمال شرقی لیبی) در حال عزیمت به طرابلس برای ملاقات با معمر قذافی بوده است.
مهمترین مدرک، اظهار نظر وزیر خارجه اسبق لیبی است که از نقش مستقیم قذافی در ربودن امام موسی صدر پرده برداشته است.
عبدالرحمن شلقم که به عنوان نماینده سابق لیبی در سازمان ملل متحد به انقلابیون پیوسته است، چندی پیش در گفت وگو با روزنامه فرامنطقه ای ‘الحیات’ چاپ لندن گفت: زمانی که امام صدر به لیبی سفر کرد، حاج یونس بلقاسم مدیر اطلاعات لیبی بود.
شلقم افزود: براساس گزارش ها، امام موسی صدر در آخرین دیدار با قذافی به او گفته بود، تو از اسلام چیزی نمی فهمی که موجب خشم وی شد.
وزیر خارجه اسبق لیبی اظهار داشت: گزارش شده که قذافی بلافاصله پس از این واقعه و پایان ملاقات، دستور ویژه ای علیه امام موسی صدر صادر کرده است.
وی با تایید این موضوع که توهین کنندگان به قذافی و خانواده اش در فهرست مقتولان قرار می گرفتند گفت: حاکم لیبی حتی چنین کاری را با سرهنگ حسن اشکال، پسر عمویش نیز انجام داد.
یک پزشک پاکستانی نیز در همان سال های نخست ناپدید شدن امام موسی صدر در گفت وگو با مجله الحوادث تاکید کرده بود که شخصی را در لیبی معالجه کرده که شبیه امام موسی صدر بوده است.
گزارش هایی درباره مشاهده این روحانی توسط برخی از کارگران لیبیایی در زندانی در منطقه الکفره (جنوب شرقی لیبی) نیز انتشار یافت که دولت قذافی را به تنگنا انداخت.
اما معمر قذافی در ادامه مخالفت خود با وجود پیگیری های ایران ولبنان و علاقه مندان امام موسی صدر، حتی مانع انجام تحقیقات اولیه شد، بگونه ای که این پرونده سر به مهر اکنون منتظر روشن شدن ابعاد آن است.

نقل از ایرنا

 






برچسب ها : امام موسی صدر  ,

      

رسانه های عربی لحظاتی پیش از آزادسازی کامل باب العزیزیه مقر سرهنگ قذافی و سقوط نهایی رژیم وی پس از گذشت بیش از چهار دهه حکومت ظالمانه بر مردم لیبی خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های عربی به نقل از شورای انتقالی لیبی از تصرف کامل باب العزیزیه خبر دادند که معنای آن فروپاشی کامل رژیم معمر قذافی پس از گذشت بیش از چهار دهه است.

انقلابیون همچنین اعلام کردند باب العزیزیه تحت تصرف کامل ما قرار دارد، اما هیچ اثری از قذافی نیست.

العربیه نیز به نقل از انقلابیون گزارش داد افراد مسلح وابسته به قذافی در محله سلیم جنب باب العزیزیه حضور دارند.

این شبکه همچنین از حضور مزدوران تک تیرانداز طرفدار قذافی در برخی منازل در باب العزیزیه و حمله آنها به انقلابیون خبر داد.
العربیه همچنین گزارش داد گردانهای قذافی، ساختمان پست در طرابلس را گلوله باران می کنند.
این شبکه همچنین از سیطره انقلابیون سبها بر ساختمان سازمان اطلاعات نظامی لیبی در این شهر خبر داد.
نقل از خبرگذاری مهر





برچسب ها : امام موسی صدر  ,

      

خبرگزاری مهر، 1390/6/1

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سقوط دولت قذافی در لیبی گفت: مسئولیت جان امام موسی صدر هم بر عهده حکومت فعلی و هم برعهده خارجی‌های حاضر در این کشور است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، کاظم جلالی در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضور نیروهای ناتو نباید حرکت انقلابی مردم لیبی را مصادره کنند، گفت: ناتو اشتباهات زیادی مرتکب شده و در موارد زیادی برای حفظ تعادل نیروهای مخالف و هوادار قذافی تلاش کرده است، حتی اگر گاهی این تعادل به سمت انقلابیون می‌رفت آنها تعادل را بر هم می‌ریختند.

وی ضمن تبریک به مردم لیبی برای این پیروزی تاکید کرد: باید اجازه داده شود تا مردم خودشان سرنوشت‌شان را به دست بگیرند، انتخابات آزاد برگزار کنند و قانون اساسی بنویسند، مطمئنا حضور بیگانگان وضع لیبی را پیچیده ‌تر می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت امام موسی صدر نیز گفت: ما قائل به این هستیم که ایشان زنده ‌اند و نزد دولت قذافی اسیر بوده ‌اند، قذافی دروغ‌های زیادی در این باره تحویل جامعه جهانی داد و هیچ کدام محمل قابل پذیرشی ندارد لذا امیدواریم در روزهای آینده امام موسی صدر را سالم ببینیم و ایشان بتواند به خانواده‌ خود بازگردد.

جلالی با تاکید به اینکه مسئولیت جان امام موسی صدر هم بر عهده حکومت فعلی و هم برعهده خارجی‌های حاضر در این کشور است،‌ گفت: خارجی‌هایی که به نوعی در لیبی دخالت می ‌کنند باید بدانند که امام موسی صدر باید سالم به خانواده خود بازگردد.

جلالی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره گلایه‌های خانواده امام موسی صدر از عدم پیگیری وضعیت وی از سوی مجلس گفت: این موضوع به جد در مجلس هفتم و هشتم در دستور کار قرار داده شد و کمیته‌هایی برای پیگیری این موضوع تشکیل شد؛ اما دولت قذافی پاسخگو نبود و یا پاسخ‌های تکراری و غیرقابل پذیرشی را ارائه می‌کرد

 






برچسب ها : امام موسی صدر  ,

      
<      1   2   3   4      >