سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیچک

صفحه اصلی |  پست الکترونیک
سرزمین بی آب و علف

محمدرضا بختیاری:
همزمان با ایام سی و سومین سالگشت شهادت شهید دکتر مصطفی چمران جمعی از اعضای یاران امام موسی صدر بر سر مزار این دانشمند شهید و عارف مجاهد و خستگی ناپذیر در قطغه 24 حاضر شدند و ضمن ادای احترام، به قرائت فاتحه و خوانش وصیت نامه ی ایشان خطاب به امام موسی صدر و بخشی از خاطرات غاده چمران همسر شهید پرداختند.
به گزارش کانون فرهنگی یاران امام موسی صدر،در بخش دیگر این مراسم، اعضای یاران امام موسی صدر در مجموعه خانه شهید واقع در بهشت زهرا(س) حاضر شدند و به تماشای فیلم مستند زندگی نامه شهید چمران با عنوان “از کوچ تا عروج” نشستند.
یاران صدر در ادامه بر سر مزار دو تن از شهدای لبنانی جنبش«امل» به نام های “سید عبدالرضا موسوی” و “علی عباس” که همراه شهید چمران از لبنان همراه وی به ایران آمده بودند تا در مقابل صدام مبارزه کنند حضور یافتند و یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و بویژه شهدای جنبش امل را گرامی داشتند.
گفتنی است که ضرورت تشکیل نیرویی مسلح که توان دفاع از مردم جنوب را داشته باشد و بتواند در مقابل تجاوزات اسراییل مقاومت کند، مدت‌ها قبل از سوی امام صدر مطرح بود، اما ایشان به دنبال امکان و فرصتی مناسب بود تا آن را تشکیل دهد. با پیوستن دکتر مصطفی چمران به امام صدر و فعالیت‌های این شهید والامقام مسئولیت این کار به ایشان سپرده شد. بر این اساس عده‌ای از جوانان به‌صورت مخفیانه تحت آموزش نظامی قرار گرفتند که شهید چمران مسئولیت بیشتر آنان را بر عهده داشت. البته عناصری از ارتش و برخی افراد دیگر هم بودند. اما بیشترین نقش را شهید چمران داشت.
خوانش بخش هایی از خاطرات غاده چمران، همسر دکتر چمرانخوانش وصیت نامه دکتر چمران خطاب به امام موسی صدریاران صدر بر سر مزار دکتر مصطفی چمران/ 6تیر 1393یاران صدر بر سر مزار دکتر مصطفی چمران/ 6تیر 1393زیارت مزار شهید علی عباس، عضو جنبش امل که در سال 1360 (در سن 20 سالگی) در جریان جنگ تحمیلی و در منطقه ی سوسنگرد به شهادت رسید





برچسب ها : امام موسی صدر  , یاران صدر  ,

      

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، حبیبه جعفریان، در این کتاب به روایت زندگی امام موسی صدر آن‌گونه که نزدیکان و خویشان ایشان نقل کرده‌اند، پرداخته است. 


این کتاب شامل نه بخش است: مقدمه؛ روایت بعد: ملیحه (کوچک‌ترین فرزند امام)؛ روایت1: پری خانم (همسر امام)؛ روایت 2: صدری (صدرالدین صدر، فرزند ارشد امام)؛ روایت 3: حورا (دختر ارشد امام)؛ روایت 4: علی صدر (برادر امام)؛ روایت 5: خواهر‌ها (طاهره، فاطمه، ربابه و زهرا صدر)؛ روایت 6: خواهر هشتم (فاطمه صدرعاملی، خواهرزاده امام)؛ روایت 7: ‌‌ام غیاث (دوست خانوادگی). 

در بخشی از مقدمه کتاب که با استفاده از گفت‌وگویی با آیت‌الله موسوی اردبیلی تنظیم شده است، می‌خوانیم: «آدمی مثل آقاموسی را خدا گاهی علاقه‌اش می‌کشد خلق کند: آدمی که هم خوب می‌فهمد، هم خوب بیان می‌کند، هم منطق قوی دارد. بیان او سحر داشت. آدم‌ها را آرام می‌کرد. حتی دشمن‌هایش هم تأثیر می‌گرفتند. قیافه‌اش خوب بود. اندامش خوب بود. همه‌اش جاذبه بود. دافعه به نظر من هیچ رقمی نداشت. تنها چیزی که بود آزاد بودنش بود، اگر بشود این را به حساب دافعه گذاشت... همیشه فکرهای نو داشت و دنبالشان می‌کرد. عکسی از او نشان داده بودند به آیت الله خویی که «ببین، این شاگرد نورچشمی‌ات با زن‌های بی‌حجاب نشست و برخاست دارد.» حالا آن‌جا لبنان بود و آن هم یک سخنرانی بود برای دانشجو‌ها و جوان‌ها. درباره مذهب بود اصلاً، در راه مذهب. ولی آدم‌ها بعضی وقت‌ها جلو‌تر از دماغشان را نمی‌توانند ببینند...» 

کتاب «سید موسی صدر؛ هفت روایت خصوصی» را مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر با همکاری انتشارات سپیده باوران، در 2200 نسخه برای نخستین بار در بهار 1393 با قیمت 7000 تومان منتشر کرده است. 

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه دهم تیر ساعت 16:30 به نقد و بررسی کتاب «7 روایت خصوصی» اختصاص دارد که با حضور رضا امیرخانی، بلقیس سلیمانی و حبیبه جعفریان در مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.






برچسب ها : امام موسی صدر  ,