سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیچک

صفحه اصلی |  پست الکترونیک
سرزمین بی آب و علف

براستی آیا در?? سال گذشته هرگز امکان حرکتی برای استخلاص و رهائی امام صدر وجود نداشت؟ آیا پیشنهاد اوریانافالاچی، اهرمهای فشار، مشوق های مالی، پیگیری های اطلاعاتی و قضائی بین المللی و تمامی امکانات را بسیج کردیم و یا همه جناحهای سیاسی در ایران پس از انقلاب در عدم پیگیری این قضیه اتفاق نظر داشتند!؟

مسعود بحرینی :

سخن گفتن از سید موسی صدر براستی بسیار سخت است . نمی دانم چرا ولی هر زمان که اسم وی به میان می آید و یا در دریای افکار خود شخصیتها را مرور می کنم ، نمی دانم چه می شود که به نام امام موسی صدر که میرسم حالتی شگرف در من پدید می آید : احساس غرور و ابهت ، ناراحتی و سستی! ، گلایه و کلافه گی ......

لابد می پرسید چرا این همه احساسات متناقض؟بله جواب خیلی ساده است. همیشه در راستای بررسی یک شخصیت اول به شخص و عملکرد وی باید پرداخت و سپس میبایست نحوه تعامل اجتماع و قدرشناسی جامعه از زحمات وی را مورد مداقه قرار داد .
تا آنجا که به شخصیت امام موسی صدر مربوط می شود البته احساس غرور و ابهت به انسان شیعه دست می دهد اما زمانی که به نحوه تعامل خودمان با وی دقت می کنیم درمی یابیم که واقعا نخوت وسستی و عدم اهتمام به پیگیری سرنوشت انسانی که به تصریح سید حسن نصرالله ، پایه گذار مقاومت در منطقه و اولین شخصیت اثرگذار در شکل گیری شخصیت وی بوده ؛ آزاردهنده است.
جستارهای زیر می تواند از زوایای مختلف نظر خواننده گان عزیز را متوجه درد دل راقم نماید :
?? جوان امروز ایرانی تا کنون چند بار شاهد پخش مستند از صدا و سیما راجع به شخص و اهداف و افکار سید موسی صدر بوده است؟
??سایت هائی که اکنون به موضوع امام صدر پرداخته و برخی با زیر سوال بردن شخصیت قذافی (ملعون) و برخی با ابراز نگرانی از ربودن مجدد امام صدر !!! تیترهای خبری خود را پر می کنند؛ صادقانه با ارائه گزارشی به تشریح عملکرد خود پرداخته و بفرمایند تا کنون چه اقداماتی را برای آشنا کردن مخاطبان خود با سید موسی صدر انجام داده اند (کافی است کلمه صدر را در این سایتها جستجو کنید تا متوجه شوید صدر نشینی تیم های فوتبال به چشم می آید یا نام امام موسی صدر !)
??سازمان هائی که خود را به عنوان مدافعین حقوق مسلمانان مظلوم معرفی می نمایند و برای هر قطره خونی که از دماغ یکی از شهروندان برخی کشورهای اسلامی می چکد با جدیت صدای مردم آن منطقه را به عالم می رسانند (که از قضا حرکت خوبی نیز هست) بیلان کاری خود را در ارتباط با بنیان گذار مقاومت اسلامی و همزه وصل تمامی گروه های مبارز منطقه (اعم از شیعه و سنی، ایرانی و عربی) ارائه دهند.
?? دولتهای قبلی و  فعلی ِ پس از انقلاب برای آزادی و نجات صدر مظلوم چه کرده اند ؟
مشخصا دولت اصلاحات که رئیس آن با خاندان صدر قرابت فامیلی نیز داشت آیا از ظرفیت افغانستان و عراق برای حل موضوع استفاده نمود ؟
??پیروان راستین بنیانگذار جمهوری اسلامی هیچ می دانند که با وجود آنکه تمام گروه های سیاسی برای دیدار قذافی (ملعون) از ایران ذوق زده و لحظه شماری می کردند ؛ چه شد که تا آخرین لحظه حیات،آن راحل عظیم الشان که ایران را خانه تمامی ظلم ستیزان معرفی نموده بود ، حاضر نگشت این خبیث را به حضور بپذیرد ؟ نکند بخلاف دیگران،رهبر فقیدمان وی را نه تنها در مقابل استکبار ، بلکه عامل و مزدور آنان می دانست !!؟
??آیا مرجعیت اعلای شیعه در عراق که به تازه گی برای آزادی سیدمفقود درخواست دعا از مومنین کرده اند از تمامی توانمندی و ظرفیت عراق برای حل داستان کمک جسته اند؟
??چه کسانی پیشنهاد اوریانافالاچی به ایران برای مبادله گروگان های آمریکائی و امام موسی صدر را به ورطه فراموشی کشاندند؟ و نهایتا بدون دریافت غرامت ، تسلیحات خریداری شده از آمریکا،آزاد سازی دارائی های بلوکه شده و هرگونه امتیازی با نهایت زبونی گروگانها را آزاد کردند؟
بگذریم ... !
هر چند سخن در این باب زیاد است ، لکن به دوستی گفتم آنگاه که بهترین مفرد مذکر غائب ( عجل الله فرجه الشریف ) قیام فرماید و حکومت جهانی وعده داده شده ادیان را اعلان نماید ، شاید از داستان سیدموسی صدر برای آنکه بسیاری را متوجه خطاهایشان نماید بهره خواهد برد و تو گوئی همان توقیع شریفی را که هزارودویست سال پیش برای شیعیان به عنوان دکترین شیعه به یادگار گذاشته دوباره برای آنان می خواند :
و لو ان اشیاعنا وفقهم اللّه علی اجتماع من القلوب فی الوفاء بالعهد علیهم، لما تأخر عنهم الیمن بلقائنا و لتعجلت لهم السعادة بمشاهدتنا، علی حق المعرفة و صدقها منهم بنا فما یحبسنا عنهم الا ما یتصل بنا مما نکرهه و لا نؤثره منهم (طبرسی، احتجاج، ج ?، ص???)
(و اگر قلوب شیعیان ما - که خداوند آنان را موفق از برای طاعت خود بدارد- در وفای به عهدی که بر آنان است متّفق می شدند هر آینه از یمن و سعادت ملاقات ما محروم نمی شدند بلکه به سرعت به سعادت مشاهده ما به گونه ای که حق معرفت و شناخت و صدق معرفت و شناخت و صدق معرفت درباره ماست می رسیدند، پس ما را از آنان محبوس و محجوب نمی دارد مگر کارهائی که از آنها نمی پسندیم).
شایسته است وزارت امورخارجه و دیگر ارگانهای مرتبط با پرونده امام موسی صدر اینبار قدم شایسته ای در شفاف شدن پرونده ی این سید مظلوم برداشته تا فردای قیامت  همه ما در پیشگاه خداوند متعال و این سید مظلوم  بیش از این شرمسار نگردیم .
این صدر الخلائق ذوالبر والتقویاین المضطرالذی یجاب اذا دعیاین صاحب یوم الفتح و ناشر رایةالهدی 

پرونده مبهم امام موسی صدر ، غفلت یا تغافل ؟!






برچسب ها : امام موسی صدر  ,

      

کتاب همشهری آنلاین، 1389/12/4


تحولات اخیر لیبی و قوت گرفتن احتمال سقوط حکومت قذافی، بار دیگر پرونده معما‌گونه امام موسی صدر را که در سال 1978 در لیبی ناپدید شد، در کانون توجه قرار داده‌است. اخبار و اطلاعات زیادی وجود دارد که تایید‌کننده زنده بودن امام موسی صدر در لیبی است. در این باره با مهندس مهدی فیروزان داماد امام موسی صدر گفت‌وگویی کردیم.
روزنامه الحیات امروز به نقل از یکی از نزدیکان قذافی، خبری در ارتباط با شهادت امام موسی صدر در سال 1978 و دفن ایشان در شهر سبها منتشر کرده‌است. این خبر چقدر صحت دارد؟در طول این سال‌ها همه اخباری که از منابع رسمی و غیررسمی درارتباط با وضعیت امام موسی صدر منتشر شده، جمع‌آوری شده‌است. اخباری که از سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی به دست ما رسیده یا رهبران کشورهای اسلامی یا غیراسلامی در اختیار ما گذاشته‌اند یا اخباری که مذاکره‌کنندگان ایرانی در گفت‌وگو با مقامات لیبی به دست آورده و در اختیار ما گذاشته‌اند همگی دال بر زنده‌بودن امام موسی صدر و زندانی بودن ایشان در لیبی است. یکی از مهم‌ترین این اخبار، خبری است که در سال 1987 رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت لیبی اعلام کرد. او به‌دلیل اختلاف با قذافی و ترس از اعدام، شبانه به انگلیس فرار کرد، در آنجا کنفرانس مطبوعاتی تشکیل داد و اعمال وحشیانه قذافی را فاش کرد. یکی از این اقدامات ربودن امام موسی صدر و حبس ایشان در زندان سبها بود. این یعنی اینکه امام موسی صدر دست‌کم 10 سال بعد از ربوده شدن زنده بوده‌اند. خبر بعدی در سال 2002 اعلام شد. در این سال رژیم قذافی بیش از 300 زندانی را آزاد کرد که در میان آنها زندانیان لیبیایی، فلسطینی یا غیرلیبیایی بودند. آنها بین 18 تا 30 سال در زندان‌های لیبی بودند و بعد از آزادی، بعضی از آنها که توانستند به خارج از کشور بروند در مصاحبه‌های مطبوعاتی، آنچه بر آنها و زندانیان دیگر در زندان‌های رژیم قذافی رفته‌بود را فاش کردند. در این کنفرانس، آنها گفتند که امام موسی‌ صدر را در زندان ابوسلیم در ماه رمضان دیده‌اند.
آیا این اطلاعات از سوی مجامع بین‌المللی جدی گرفته شد؟اطلاعاتی که این افراد داده‌اند از سوی حقوقدانان بررسی شد و به انتشار گزارش سازمان عفو بین‌الملل منجر شد. این سازمان از آن سال به بعد به‌صورت مرتب و سالانه موضوع ربودن امام موسی صدر را توسط رژیم قذافی پیگیری می‌کند. 2سال پیش، منابع اطلاعاتی اخباری را در اختیار خانواده امام موسی صدر گذاشتند که آنها هم از زنده بودن ایشان حکایت دارد. اما دلیل سخن این مقام لیبیایی را باید با نگاهی به تجربه همه انقلاب‌های مردمی بررسی کرد. وقتی رژیمی در حال سقوط است، دیگران برای بیان جنایت‌های آن رژیم و خطاهایش نیازمند به مصداق‌های شناخته شده می‌شوند. این مقام هم برای نشان‌دادن چهره مخوف قذافی این حرف را زده‌است اما فرماندهان ارتشی که در روزهای اخیر به مردم لیبی پیوستند و از حکومت جدا شدند، زنده بودن امام موسی‌صدر را تایید کرده‌اند. اطلاعات این فرماندهان نظامی محکم‌تر و قابل استنادتر است.
دادگاهی قرار است در روزهای آینده در لبنان به‌صورت غیابی قذافی را در ارتباط با ربودن امام موسی صدر محاکمه کند. این محاکمه به چه صورت است؟این دادگاه قرار است 13اسفند‌ماه در لبنان برگزار شود. قبلا هم دستگاه قضایی لبنان احکام مجرمیت قذافی را در این پرونده اعلام کرده‌ است. در احکام قبلی آمده‌است که ربودن امام موسی صدر توسط قذافی، نوعی اقدام علیه امنیت ملی لبنان است. اکنون این دادگاه برای اعلام حکم محکومیت قذافی است. مهدی فیروزان، داماد امام موسی صدر:فرماندهان ارتش لیبی زنده‌بودن امام موسی صدر را تایید کرده‌اند






برچسب ها : امام موسی صدر  ,

      

کمتیه اطلاع رسانی ستاد آزادی: اعضای ستاد آزادی امام موسی صدر و جمعی از علاقه مندان ایشان دیروز همراه با دانشجویان تشکل های مختلف دانشجویی در اعتراض به جنایات رخ داده در لیبی و قتل عام بیرحمانه مردم این کشور به دست دیکتاتور قذافی در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل و سفارت لیبی تجمع کردند؛ در این تجمعات که به دعوت تشکل های دانشجویی برگزار شد خبرنگاران داخلی و خارجی نیز حضور داشتند و نمایندگان تشکل های شرکت کننده در سخنانی با حمایت از حرکت های مردمی کشورهای عربی و محکوم کردن نظام های حاکم این کشورها ، خواستار پایان دادن به خشونت علیه مردم مظلوم و قطع رابطه دیپلماتیک با رژیم لیبی و پیگیری پرونده امام موسی صدر شدند.
دبیر اجرایی ستاد آزادی امام موسی صدر نیز در مقابل دفتر نمایدنگی سازمان ملل بیانیه ای را بدین شرح قرائت کرد:
بسم الله الرحمن الرحیم
"آرزوی غایی انسان در حرکت به سوی جهانی بهتر است که او را بر آن می دارد با هر آنچه زندگی او را تباه یا استعداد های او را عقیم می کند و یا آینده او را در معرض تهدید قرار می دهد مقابله کند. و این آرزو بنیان حرکت کلی انسان در طول تاریخ است، حرکتی که با رهبری انبیاء و اولیاء و مصلحان آغاز شد و با کوشش مجاهدان به پیش رفت و با خون شهدای جاودان بارور شد؛ این پیوستگی ژرف تاریخی و همگانی فراگیر در سراسر جهان و این تجربه ملموس انسان ها جنبش محرومان را در جهان تقویت، راه آن را روشن و استمرار و توفیق آن را تضمین می کند." ( برگرفته از منشور جنبش امل لبنان نوشته شده توسط امام موسی صدر)
آنچه که امروز در لیبی بحرین یمن و سایر کشور های منطقه می گذرد توطئه ای است شوم بر علیه وجدان های بیدار که رسالتی جز تلاش برای تحقق وعده الهی که می فرماید: "محرومان وارثان زمین اند" ندارند، امروز مردم لیبی در حالی به وحشیانه ترین شیوه به خاک و خون کشیده می شوند که بربریت نوین در برابر این رفتار سکوت کرده است سکوتی که سالهاست در مقابل پرونده "امام موسی صدر" نیز از ایشان شاهد بودیم، انگار حقوق بشر و تمامی قواعدی که جوامع بین المللی به آن افتخار می کنند در بزنگاه ها ملت ها را تنها می گذارند. ?? سال پیش انسانی قربانی تروریسم دولتی شد که اگر بود شاید امروز قذافی ها و مبارک ها توان سخن گفتن در برابر خواست ملت های بیدار را نداشتند چه رسد به کشتار دسته جمعی مردم بوسیله سلاح ها جنگی.ما به نمایندگی از همه اقشار جامعه ایران با نگرش های مختلف سیاسی گردهم آمدیم تا فریاد " هیهات منا الذلة‌" سر داده و اعلام داریم اگرچه دوری ?? ساله امام موسی صدر برای ما درد بزرگی است و مشتاقانه و با تمام وجود منتظر آزادی و بازگشت ایشان هستیم اما از او آموخته ایم که در مقابل کوچکترین ظلمی بی تفاوت نباشیم و امروز نمی توانیم در برابر ریخته شدن خون مردم بی گناه در خیابان های طرابلس، بنغازی و سایر شهر های لیبی سکوت کنیم، ما ضمن محکوم کردن این فجایع به اعضای شورای امنیت! هشدار می دهیم که ادامه سکوت ایشان و حمایت برخی کشورهای مدعی حقوق بشر از رفتار وحشیانه رژیم لیبی مسلماً منجر به وقوع فاجعه ای عمیقتر از آنچه که در روزهای اخیر شاهد آن بودیم خواهد شد؛ بدیهی است که در چنین شرایطی مسئولیت جان مردم لیبی و امام موسی صدر به عهده مجامع بین المللی بخصوص سازمان ملل متحد! خواهد بود. ما در انتظار اقدام عملی، جدی و فوری از سوی ایشان برای نجات مردم لیبی و آزادی امام موسی صدر هستیم.به امید آزادی ملت لیبی و امام موسی صدر.

یاران امام موسی صدرستاد آزادی امام موسی صدر






برچسب ها : یاران صدر  ,

      

 

روابط عمومی یاران صدر - در پی انتشار خبر تجمع ? تشکل دانشجویی در مقابل دفتر سازمان ملل در روز پنج شنبه، ستاد آزادی امام موسی صدر با استقبال از این حرکت تشکل های دانشجویی و اعلام حمایت از آن، همه علاقمندان به امام موسی صدر، رهبر ایرانی شیعیان لبنان را به حضور در این تجمع، برای اعتراض به کشتار مردم لیبی و درخواست آزادی امام موسی صدر دعوت می کند.

این ستاد اعلام کرد فردا، همراه با همه علاقمندان امام موسی صدر در این تجمع شرکت می کند.

 

همین نوشته در سایت یاران صدر






برچسب ها : یاران صدر  ,

      

 

خبرگزاری فارس: دانشجویان دانشگاه‌های تهران فردا در اعتراض به نسل‌کشی مردم لیبی توسط دولت‌مردان این کشور در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران تجمع می‌کنند.

محمدرضا حیاتی مسئول واحد روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اعلام این خبر گفت: دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به نسل‌کشی مردم مسلمان کشور لیبی توسط دولت‌مردان این کشور و سکوت جامعه جهانی در مقابل این خشونت‌ها ساعت ?? فردا پنجشنبه ? اسفند در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران تجمع می‌کنند.

وی افزود: این تجمع از سوی ? اتحادیه بزرگ دانشجویی، بسیج دانشجویی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور، جنبش عدالت‌خواه دانشجویی، دفتر تحکیم وحدت و اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار می‌شود.

 

 






برچسب ها : یاران صدر  ,

      
<      1   2   3      >