سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیچک

صفحه اصلی |  پست الکترونیک
سرزمین بی آب و علف

موسسه امام صدر، 1391/2/11

انتشارات مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر با پنج عنوان کتاب جدید در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد یافت.
به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، انتشارات مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر با پنج عنوان کتاب جدید و تجدید چاپ کتاب «برای زندگی» در بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران حضور خواهد یافت.
«حدیث سحرگاهان» جلد دوم از مجموعه گفتارهای تفسیری امام موسی صدر، «من و آقاموسی» از مجموعه تاریخ شفاهی مؤسسه و «پیشوایی فراتر از زمان» عناوین تازه این انتشارات در نمایشگاه کتاب سال 1391 تهران است.
همچنین دو کتاب «صدر دین» تألیف دکتر محسن کمالیان و کتاب تک‌جلدی «پرتوهایی از اندیشه امام موسی صدر» کتاب‌هایی هستند که با همکاری انتشارات مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، منتشر شده‌اند.
همچنین در این نمایشگاه چاپ دوم کتاب «برای زندگی» نخستین جلد از مجموعه گفتارهای تفسیری، عرضه خواهد شد.
بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از سیزدهم اردیبهشت 1391 به مدت ده دوز در مصلای تهران برگزار خواهد شد.
غرفه انتشارات مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، در سالن شبستان مصلای تهران، راهرو 28، غرفه 31 قرار دارد.

 






برچسب ها : امام موسی صدر  , نمایشگاه  ,

      

موسسه امام صدر، 1391/1/30

مصاحبه پیک بامدادی با داماد امام موسی صدر؛ مناطق بسیاری در لیبی  هنوز تحت اختیار حکومت انتقالی نیست
مهندس مهدی فیروزان در مصاحبه با برنامه رادیویی «پیک بامدادی» گفت: در سفر من به لیبی وزیران دادگستری و دفاع لیبی هر دو اصرار داشتند که مناطق بسیاری در لیبی هنوز در اختیار حکومت انتقالی نیست و امکان حضور امام موسی صدر در آنجا وجود دارد.
به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، مهندس مهدی فیروزان، خواهرزاده و داماد امام موسی صدر در مصاحبه «پیک بامدادی» رادیو ایران، که روز سه‌شنبه 29/1/1391 انجام شد، درباره پیگیری قضیه امام موسی صدر و دو همراهش و اخبار اخیر سخن گفت.
مهندس فیروزان درباره برخی اخبار مبنی بر اینکه مسئولان لیبی روی پیکری که احتمال می‌رود متعلق به امام موسی صدر باشد، در حال آزمایش دی. ان. ای هستند، گفت: این خبر، هم در پیگیری‌های ما و هم در اخباری که از جانب مقامات لیبیایی منتشر شد، عملاً تکذیب شد. در طول این سی و سه سال و حتی قبل از سقوط قذافی و تشکیل حکومت انتقالی ما دائما اخباری را می‌شنیدیم که چند روز بعد تکذیب می‌شد. و این مسئله را نه تنها ما که خانواده‌های دو همراه امام صدر یعنی شیخ محمد یعقب و عباس بدرالدین نیز تکذیب کرده‌اند.
وی در پاسخ به این سؤال که کدام یک از سرنخ‌هایی که از قضیه امام موسی صدر به شما رسید‌است قابل تأیید هستند، گفت: در سفری که من به همراه هیئت تحقیقاتی لبنانی به لیبی رفته بودم، وزیران دفاع و دادگستری لیبی هر دو بر این نکته اصرار داشتند که مناطق بسیاری در لیبی وجود دارد که هنوز در اختیار حکومت انتقالی لیبی قرار نگرفته است. و وزیر دادگستری لیبی تأکید می‌کرد که چون مورد امام موسی صدر، مورد آدم‌ربایی است، از نظر زمانی نباید بگذاریم که دفع‌الوقت شود.
داماد امام موسی صدر گفت: در سفری که به لیبی داشتم، یکی از انقلابیان لیبی که از قبیله عبدالله سنوسی (که هنوز به لیبی مسترد نشده است) بود می‌گفت که من با سنوسی صحبت کرده‌ام. او گفته است قذافی امام موسی صدر را به من سپرد و گفت او را به جنوب لیبی ببر و به رئیس تشکیلاتی به نام «نصر» تحویل بده. او می‌گوید من امام را به جنوب بردم و تحویل دادم.
مهندس فیروزان افزود: این ماجرا متعلق به هفت هشت سال پیش است و بنابراین، ما اطلاعات موثقی داریم که امام در روزهای بعد از ربوده شدن به شهادت نرسیده‌اند و فرضیه‌ای که سالها مطرح بوده که در همان روزهای اول اسارت این اتفاق افتاده است، رد شده است.
وی ادامه داد: در عین حال، مجموعه کسانی که در آنجا از امام اطلاع داشته‌اند بسیار محدودند؛ قذافی و عبدالله سنوسی و آن فردی که مسئولیت و فرماندهی قوای نصر را داشته است که هم‌اکنون فراری است. من به خاطر دارم که در همان ملاقات از ما خواستند که از دولت‌های هم‌جوار لیبی بخواهیم که اگر این آدم به آن کشورها فرار کرده است، حداقل شرایطی فراهم کنند که ما بتوانیم با او گفت‌وگو کنیم و ببینیم که امام را کجا زندانی کرده‌اند.
مهندس فیروزان افزود: در همین فاصله ما زندان‌بان‌هایی را که در طول بعضی از این سال‌ها زندان‌بان امام بوده‌اند شناسایی کردیم و با بعضی از آن‌ها گفت‌وگو شد؛ از جمله با کسی که در دادگاه، شهادت دروغ داده بود که امام از لیبی خارج شده است. او دیگرانی را معرفی کرد و تا کنون زندان‌بان‌های بسیاری از اماکنی که امام در آن نگهداری می‌شده‌اند، شناسایی و با آنان گفت‌وگو شده است.






برچسب ها : امام موسی صدر  ,

      
<      1   2   3