سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیچک

صفحه اصلی |  پست الکترونیک
سرزمین بی آب و علف

موسسه امام صدر، 1390/8/15

دومین جلد از مجموعه تفسیرهای قرآنی امام موسی صدر، با عنوان «حدیث سحرگاهان» به همت مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، «حدیث سحرگاهان» دومین جلد از مجموعه گفتارهای تفسیری امام موسی صدر است که با ترجمه علیرضا محمودی و مهدی موسوی نژاد، برای نخستین بار به فارسی منتشر شده است.
این کتاب ترجمه کتاب «احادیث السحر» است که در سال 1999 در بیروت منتشر شده است و افزون بر مطالب آن کتاب، حدود بیست بخش از متون نویافته نیز در آن گنجانده شده است.
پیش از این کتاب «برای زندگی» که نخستین جلد از مجموعه دو جلدی تفاسیر قرآنی امام موسی صدر است، منتشر شده بود.
«حدیث سحرگاهان» جلد پنجم از مجموعه آثار امام موسی صدر با عنوان «در قلمرو اندیشه امام موسی صدر» را تشکیل می‌دهد.
این کتاب گفتارهای تفسیری است که امام موسی صدر در سحرگاهان ماه مبارک رمضان در رادیو لبنان بیان کرده است. با توجه به اینکه این سخنرانی‌ها در آخرین سال‌های حضور امام موسی صدر در لبنان ایراد شده است، به نوعی عصاره اندیشه و فکر امام موسی صدر در زمینه‌های مختلف و انعکاس و خلاصه معرفت وجودی امام صدر است.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «قرآن سند صدقِ گفتار محمد(ص) و اساس اسلام و کلام خداست. هنگامی که به قرآن گوش فرا می‌دهیم، به خدا گوش می‌کنیم که با ما سخن میگوید. پس هرچه علم و بینش و معرفت ما افزون و وضعیت اندیشة ما بهتر و تجربة ما بیشتر شود، از قرآن چیز جدیدتری درمی‌یابیم غیر از آنچه تا کنون دریافته‌ایم. امروزه، در پرتو اطلاعات جدید خود، قرآن را بیش از گذشته می‌فهمیم. بنابراین، قرآن در هر عصر و هر زمانی راهنمای ماست، هر قدر هم که پیشرفت‌ها زیاد شود.»
در این کتاب، 89 قسمت از مباحث تفسیری امام موسی صدر گنجانده شده که 58 قسمت آن تفسیر بخش‌هایی از سوره‌های بلند قرآن است که موضوعات مختلفی را در بر دارد و سی قسمت آن تفسیر سور قصار قرآن کریم است و یک بخش به نام «قرآن معجزه جاودان» شامل مباحثی درباره قرآن و تفسیر آن است.
این کتاب 515 صفحه‌ای برای نخستین بار در پاییز 1390 در 1500 نسخه و با قیمت 12000 تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند به مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر به آدرس تهران، میدان هفت تیر، بالاتر از مسجد الجواد، کوچه شریعتی، پلاک 10، طبقه اول، مراجعه کنند و یا با تلفن 88494162 تماس بگیرند.

 






برچسب ها : امام موسی صدر  ,

      

سایت نسیم، 1390/8/13

به گزارش «نسیم»، محمد جواد کریمی قدوسی از سفر مصطفی عبدالجلیل، رئیس شورای عالی انتقالی در روزهای آتی به تهران سفر کرده و شاهد گسترش روابط بین دو کشور ایران و لیبی خواهیم بود

وی ادامه داد قرار بر آن بود سفر هیأت ایران به لیبی یک هفته ای باشد اما با توجه به اینکه این سفر مصادف شد با تعطیلات عید قربان در لیبی لذا تصیمیم به بازگشت به کشور گرفتیم تا پس از تعیلات مجدد طی سفری به این کشور وضعیت امام موسی صدر را مورد بررسی قرار دهیم.

وی به تجمع خانواده مفقودین لیبی اشاره و عنوان کرد: این خانواده ها با تجمع خود همزمان با ورود هیأت ایرانی به این کشور به ما این پیغام را دادند که جمهوری اسلامی در زمینه مشخص شدن مفقودین و اسرای آنان کمک کند.

رئیس کمیته بررسی امام موسی صدر ادامه داد: پیشنهادی از سوی بنده مبنی بر آنکه کمیته مفقودین و اسرای ایران که در جهت کشف شهدا فعالیت می کرده طی سفری به لیبی به پیدا شدن مفقودین و اسرای لیبی نیز کمک کند که این پیشنهاد مورد استقبال وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت و این موضوع با مسئولان شورای انقلابی لیبی در میان گذاشته شود.

وی ادامه داد: در این سفر مردم لیبی شور و اشتیاق خود را به انقلاب اسلامی نشان دادند به طوری که هر کجا شاهد حضور هیأت ایرانی بودند با تکبیر از ما استقبال کردند.

کریمی قدوسی همچنین تشکیل کمیته ویژه در لیبی برای بررسی سرنوشت امام موسی صدر را نتیجه مذاکرات گروه ایرانی با شورای انتقالی لیبی اعلام کرد و گفت: قرار است دراین کمیته تمام شواهد زندگی امام موسی صدر مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

نماینده مردم مشهد وکلات درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفر دو روزه علی اکبر صالحی وزیرامورخارجه وهیات ایرانی به لیبی با برگزاری نشست و مذاکره با شورای انتقالی لیبی در مورد سرنوشت امام موسی صدر طی شد، گفت: شورای انتقالی لیبی برای تعیین تکلیف وضعیت امام موسی صدر اعلام آمادگی کرد.

به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مسئولین شورای انتقالی لیبی شخصیت امام موسی صدر را بسیار حائز اهمیت می‌دانستند.

کریمی قدوسی از وجود 30 هزار مفقود الاثر در دوره حاکمیت قذافی خبر داد که یکی از آنها امام صدر بوده و تصریح کرد: ظاهرا عده‌ای از نزدیکان قذافی که سال‌های زیادی امام موسی صدر در بند آنها بوده است، دستگیر و در دست انقلابیون قرار دارند که می‌توانند اطلاعات خوبی را در اختیار مسئولین پرونده رسیدگی به امام موسی صدر قرار دهند.

رئیس کمیته پیگیری وضعیت امام موسی صدر تصریح کرد: مصطفی جلیل رئیس شورای انتقالی لیبی در پی استقرار دولت موقت و تشکیل وزارت کشوراست که بر اساس اعلام آنها به محض تشکیل دولت موقت، کار کمیته بررسی امام موسی صدر در لیبی آغاز و نتیجه بررسی‌ها در اختیار طرف ایرانی قرار می‌گیرد.

 






برچسب ها : امام موسی صدر  ,

      

انسان اگر در راه هدایت احساس غربت کرد نباید بترسد؛ زیرا همه هستی با او همراه است. انسان منحرف می شود، فریب می خورد، اغفال می شود و گمراه می شود اما هستی، همه هستی همراه با انسانی است که در راه هدایت گام بر می دارد... 
امام موسی صدر/احادیث السحر 
پ.ن.1: توی نمایشگاه کتاب دو سال قبل بود که محمد جمالی یه حدیث از امام علی علی با همین مضمون تو دفتر یادبود یاران صدر نوشت:
"از خلوتی راه سعادت نهراسید."
پ.ن.2: همیشه وقتی فشار زندگی اذیتم میکنه یاد زندگی امام موسی صدر میفتم و اولش خجالت میکشم. بعدش ولی انگیزه و انرژی مضاعف میگیرم. اگه میتونست حوزه ها رو قاطی نکنه و توی حفظ آرامش قوی باشه و اگه ما ادعا داریم که یار صدر هستیم، حداقل باید سعی کنیم مثل امام باشیم و اجازه ندیم، خلوتی راه سعادت ما رو مرعوب کنه. 






برچسب ها : امام موسی صدر  , یاران صدر  , حرف هایی برای شنیدن  , اسلام قرآنی آن گونه که سید موسی صدر می فهمد  ,

      

با این که سعی میکنم همه ی خبرهای سایت یاران صدر و سایت موسسه ی امام موسی صدر رو اینجا قرار بدم ولی چند ماهی هست که از قابلیت وبلاگم غافل شدم. از اونجایی که بعضی از آدما وقتی خیلی سرشون شلوغ میشه، میزنن همه چی رو خراب میکنن و میرن دنبال تفریح(!) منم در اوج مشغله شروع کردم به نت گردی. چند تا وبلاگ خیلی خوب درباره ی امام پیدا کردم. بعد از گذشت سه سال، هنوز هم آشنایی با افرادی که امام رو میشناسن برای من حس فوق العاده ایه. چند روز قبل توی جلسه ی یاران صدر قرار شد جلسات بررسی افکار امام موسی صدر رو دوباره شروع کنیم. احتمالا با مجموعه ی پرتوها شروع کنیم. مشتاقانه در انتظار دیدن دوباره ی دوستانم هستم. به خدا، به خدا، به خدا، این جمع یاران صدر فوق العاده ن. بچه های پاکی که بدون هیچ چشمداشتی و فقط از روی عشقشون کار میکنن. چند ماه تنفس در فضایی که تقریبا بدون حضور اونها سپری شد، خیلی سخت بود. بودن در کنار این بچه ها باعث میشه من حاضر بشم از همه چیزم بزنم. از درسم، خانواده م، خوابم، ...زندگیم. واقعا احساس میکنم که کانون فرهنگی یاران صدر، ادامه ی راه امام موسی صدره.
پ.ن.1: ورود به جلسات بررسی افکار امام موسی صدر برای عموم آزاده. اگر مایل به همکاری بودید لطفا اعلام کنید.
پ.ن.2: می خوام از فاطمه(نویسنده ی وبلاگ موسی مسیح)، مهدی(یکی از نویسندگاه وبلاگ پیام وصل) و عزیزانی که در این مدت مطلبی برای امام نوشتند یا طرحی رو تقدیم ایشون کردند تشکر کنم. مطالب اکثر شما رو خوندم. واقعا وجود شماها به همه ی ما انگیزه و انرژی دوچندان میده. شاید خودتون ندونید ولی کار خیلی بزرگی انجام میدید. 






برچسب ها : یاران صدر  , دل نوشت  ,

      

 

جمعی از اعضای خانواده امام موسی صدر برای رایزنی با مقامات لبنان به منظور پیگیری سرنوشت وی به لبنان سفر کردند.

مهدی فیروزان:کانال‌های متعددی برای یافتن محل اختفای امام داریممهدی فیروزان، خواهرزاده امام موسی صدر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این رابطه خاطر نشان کرد: با بسته شدن پرونده حیات قذافی، پرونده پیگیری امام موسی صدر بسته نشده است؛ بلکه به دلیل نبود قذافی منابع موثق دیگری را در دست داریم که اطلاعات دقیق‌تری از محل زندانی شدن قذافی دارند.

وی افزود: این افراد تاکنون برای بیان مطالب از قذافی می‌ترسیدند، اما امروز این ترس دیگر وجود ندارد. از طریق کانال‌های متنوع و متعددی که داریم می‌توانیم محل اختفای امام موسی صدر را پیدا کنیم.

فیروزان با اشاره به پیگیری‌های انجام شده از سوی معاون وزیر امور خارجه لبنان گفت: همکاری و تلاش جدیدی در حال آغاز شدن است. در حال بررسی و تدوین طرحی هستیم که در شرایط پیش‌رو ابتکار عمل جدیدی انجام شود.

خواهرزاده امام موسی صدر با اشاره به گفت‌وگو‌هایش با مقامات لبنان گفت: مجلس اعلای شیعه لبنان در نشستی با حضور تمام معاونان این موضوع را بررسی کرد که در آن هیات‌های قانونگذار، اجرایی و حقوقی مجلس حضور داشتند. ضمن اینکه هیات ملی و وطنی لبنان و کمیته لبنانی پیگیری سرنوشت امام موسی صدر نیز جلساتی را برگزار کردند.

وی تاکید کرد: به دلیل تغییر شرایط با اتخاذ سیاست و روش‌های جدید در حال طراحی سازوکاری برای پیگیری این موضوع هستیم و امیدواریم امروز راحت‌تر بتوانیم محل اختفای امام موسی صدر را در لیبی پیدا کنیم.

 

 






برچسب ها : امام موسی صدر  ,

      
<      1   2   3   4      >