حمایت یاران صدر از قیام مردم لیبی 

 

موج خیزش جهان عرب علیه حاکمان مستبد، به لیبی نیز رسیده است. اخبار قیام مردم لیبی از سویی و خشونت و ارعاب دیکتاتور آن، معمر قذافی از سویی دیگر منتشر می شود.

مردم ایران و لبنان بیش از سه دهه است که در انتظار سقوط سرهنگ قذافی اند؛ دیکتاتوری که پرونده جنایت هایش را با ربودن امام موسی صدر، رهبر ایرانی شیعیان لبنان کامل کرده و در طی ?? سال گذشته با بی شرمی آن را کتمان کرده است.

روزهای اسارت امام موسی صدر - هموطن مان - با سکوت معنادار و توافق نانوشته سران عرب و دولتمردان ایران به بیش از ?? هزار روز رسیده است و همچنان اراده ای برای آزادی امام محرومان در ایران و لبنان دیده نمی شود.

حال، در این روزهای قیام مردم لیبی، کانون فرهنگی یاران صدر همبستگی خود را با مردم رنج دیده این کشور اعلام می کند و امیدوار است که انقلاب آنان به حکومت دیکتاتوری قذافی پایان دهد. در دورانی که سرنوشت آزادمردی چون سید موسی صدر وجه المصالحه سیاستمداران ایران و لبنان در طول این بیش از سه دهه شده است، دوستداران امام موسی صدر چشم امید به اراده و قیام مردمی دارند که چهار دهه است رنج استبداد را بر دوش می¬کشند و این بار، برای پایان دادن به آن به میدان آمده اند. چرا که ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم

چشم انتظار پیروزی اراده مردم در لیبی هستیم تا از برکت آزادی یک ملت، امام محرومان و مدافع آزادی و کرامت انسان، امام سید موسی صدر (حفظه الله) نیز آزاد شود.


تو را من چشم در راهم

 

ان موعدهم الصبح الیس الصبح بقریب

به امید آن روز

کانون فرهنگی یاران صدر

پ.ن: این روزها مدام پی نوشت نهم صفحه 162 دفتر دوم عزت شیعه توی ذهنم مرور میشه: 

"...جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ احمد انصاری قمی که از افاضل نجف اشرف است ، قضیه ی زیر را که تایید نظر معظم له را می کند ، نقل کردند. گفتند برادر همسر من ، فرزند آیت الله آقا نجفی همدانی _صاحب تفسیر انوار درخشان)، مفقود شد و ما هیچ راهی و خبری از او نداشتیم که آیا زنده است و یا مرده؛ پس به ما گفتند که زنی در کوفه از گمشده خبر می دهد. به سراغ آن زن رفتم و طبق معمول یک درهم به او دادم و گفتم گمشده ی ما را پیدا کن. اسم او و مادرش را پرسید؛ گفتم. پس از حسابی که داشت، گفت این گمشده ی شما زندانی و سالم و به همین زودی آزاد می شود. همین طور شد که گفته بود؛ در روز ششم آبان 57 که زندانی های قصر و اوین آزاد شدند، او هم آزاد شد. پس من به فکر امام موسی افتاده و به آن زن مراجعه کردم. گفتم گمشده ی دیگری دارم. پس یک ربع دینار خواست؛ به او دادم. مانند سابق از اسم او و مادرش پرسید. گفتم؛ حساب کرد و گفت: این گمشده ی شما در یک جا مانند یوسف صدیق زندانی و سالم است؛ و هیچ راهی با خارج برای او نیست و از خارج هم هیچ ارتباطی با او ممکن نیست؛ لیکن در یک تحول جهانی آزاد خواهد شد، ان شاءالله ( و مانند یوسف زندانی عزیز عالم خواهد بود، ان شاءالله)؛ 






برچسب ها : یاران صدر  , امید  ,