رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که اطلاعات جدیدی درباره سرنوشت امام موسی صدر در دو روز آینده اعلام خواهد شد.
نبیه بری: اطلاعات جدیدی از امام موسی صدر در دو روز آینده اعلام خواهد شد
به گزارش مشرق، فارس به نقل از شبکه “ان بی ان” لبنان نوشت: نبیه بری در سخنرانی خود در مراسم سی و چهارمین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر در شهر نبطیه لبنان گفت: اطلاعات جدیدی درباره پرونده ناپدید شدن امام موسی صدر در دو روز آینده اعلام خواهد شد.

وی اشاره کرد: همه تحقیقات ثابت کرده است که گزارشها درباره درگذشت امام موسی صدر یا نظایر آن درست نیست و تحقیقات منسجم و هدفمندی آغاز خواهد شد.

نبیه بری بر ادامه تلاش و رایزنی برای آزادی امام موسی صدر و همراهانش تاکید کرد و از مسئولان لیبیایی خواست تا آزادی آنها را پرونده ای ملی تلقی کنند.

رئیس پارلمان لبنان گفت: ما بار دیگر با پایبندی خود به راه امام موسی صدر در مسیر وحدت میهن ها و ملت های (اسلامی) و فلسطین تاکید می کنیم و دستانی در داخل (لیبی) وابسته به رژیم سابق این کشور هستند که در مسیر تحقیقات درباره پرونده امام موسی صدر مانع تراشی می کنند.

وی تصریح کرد: هر آنچه درباره امام موسی صدر منتشر شده، نادرست است و فردا یا پس فردا در زمینه موضوع ناپدید شدن امام موسی صدر تعیین کننده خواهد بود.

به گفته نبیه بری، وی پاسخ مثبتی درباره برخی کشورها درخصوص امکان بازجویی از برخی از عناصر بازداشت شده رژیم سابق لیبی دریافت کرده است؛ رژیمی که اسرارش هنوز فاش نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: وحدت پاسخ مناسب به فتنه طائفه ای و مذهبی است که درحال گسستن کشوری برادر است و باید به وحدت پایبند باشیم زیرا تفرقه استعمار و قیمومیت را بازخواهد گرداند.

وی خواستار مخالف با ایجاد تغییرات از طریق اعمال زور و همچنین مقابله با طرح هرج و مرج هدفمند و دعوت های تکفیری شد و گفت: هدف این است که دشمنی بین اعراب و اسرائیل را به یک دشمنی بین اعراب و ایران تبدیل کنند.

نبیه بری تاکید کرد: قدرت لبنان در مقاومت و ارتش آن است و مقاومت یک مسئولیت ملی است.

رئیس پارلمان لبنان درباره جنگ علیه سوریه گفت: هدف از این کار از بین بردن نقش منطقه ای سوریه است.

برپایه این گزارش، نبیه بری درباره طرحی برای هدف قرار دادن وحدت سوریه و انتقال آن به عراق، اردن ، ترکیه و ایران ابراز نگرانی کرد.

وی همچنین خواهان توقف خونریزی در سوریه و توقف مسلح کردن فتنه شد و درباره نقشه رژیم صهیونیستی برای کوچاندن فلسطینی های ساکن اراضی اشغالی سال 48 به غزه و سینا هشدار داد.
منبع: مشرق نیوز

همین نوشته در سایت یاران صدر






برچسب ها : امام موسی صدر  ,