سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیچک

صفحه اصلی |  پست الکترونیک
سرزمین بی آب و علف

روابط عمومی یاران صدر – ستاد آزادی امام موسی صدر که زیر نظر کانون فرهنگی یاران صدر فعالیت می کند در پی کشته شدن دیکتاتور لیبی و رباینده امام موسی صدر با انتشار بیانیه ای بار دیگر بر پیگیری جدی همه مقامات برای آزادی امام موسی صدر، رهبر ایرانی شیعیان لبنان تاکید کرد. متن بیانیه به این شرح است:

پایان قذافی، پایان پرونده امام موسی صدر نیست؛ در انتظار خبر آزادی هستیم

لَهُمْ عَذَابٌ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَلَعَذَابُ الآخِرَةِ أَشَقُّ وَمَا لَهُمْ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَاقٍ

در این زندگی دنیا به عذابی گرفتار آیند و عذاب آخرت سخت تر است و آنها را هیچ نگهدارنده ای از عذاب خدا نیست (رعد/34)

 

رباینده ی امام صدر، معمر قذافی کشته شد. کشته شدن وی، نتیجه ی قهری و اثر وضعی رفتار و سیاست های او در طول 42 سال جنایت علیه بشریت و به ویژه مردم مظلوم لیبی بود. دست او به انواع جنایت علیه بشریت آلوده شد؛ 1200 انسان بی گناه در زندان بوسلیم قتل عام شدند؛ شخصیت های سیاسی جهانی، افریقایی و منطقه ای متعددی و در صدر فهرست، امام موسی صدر به دست و به دستور او ربوده شدند؛ بی گناهان بسیاری در نظام او سرکوب، ناپدید، زندانی و یا کشته شدند. پایان خفت بار کسی که نام انقلاب و انقلابیون را بیش از هر چیز آلود، آغاز برگ جدیدی در تاریخ خیزش های اصیل انقلابی است. جهان بدون انقلابیون قلابی مانند قذافی، جهان اصیل تر و آرمانی دست یافتنی تر است. جهانی که در آن خشونت انقلابی جای خود را به اعتدال در گفتار و منش خواهد داد. اعتدالی که امام صدر نمونه ی عالی آن بود و ربودن او به دست و به دستور قذافی، تلاشی برای غیبت اعتدال در معادلات منطقه ای و جایگزینی تندروی و خشونت بود.

یاران امام موسی صدر، به تبع از آموزه های امام خود، خشونتی را که قذافی پایه گذار و قربانی آن بود، همواره تقبیح می کنند و نمی توانند از کشته شدن بی محاکمه ی او که به پنهان ماندن اسرار جنایات او انجامید، خشنود باشند. با این وجود، در برابر رویداد پیش آمده، خیر و صلاح و ثبات و امنیت برای مردم انقلابی لیبی آرزو می کنند و از قادر متعال می خواهند ملت ستمدیده ی لیبی را در رقم زدن سرنوشت تازه ی شان به دست خودشان یاری کند.

از خداوند حی قادر می خواهیم که امام موسی صدر و دو یار در بندش را زنده و تندرست به آغوش خانواده ی مظلوم شان هموطنان شان در ایران و لبنان، و به آغوش امت اسلام، جهان تشیع و صحنه ی فعالیت های انسانی و اجتماعی و سیاسی بازگرداند. در بی عملی سیاستمداران در طول سی و سه سال گذشته، چشم امید ما به یاری خدای قادر متعال است و آزادی امام صدر را فقط و فقط از او می خواهیم. یاری ملت از بند جور قذافی رها شده ی، به ویژه اهتمام جمعیت علمای مسلمین لیبی، عالمان و مجاهدان راستین لیبی، زندانیان سیاسی، عوامل رژیم سابق لیبی که پس از ندامت، به جنبش ملت شان پیوسته اند و تمامی فعالان حقوق بشری، اجتماعی و سیاسی در رهایی امام صدر و یاران اش و محاکمه ی بازماندگان رژیم سابق برای تعیین ظروف جنایات قذافی و همدستان اش موجب رضای الهی است.

پرونده ی ربوده شدن امام موسی صدر و یاران اش، تا زمان آزادی شان همچنان مفتوح است و مردم ایران و لبنان هیچ گونه کوتاهی و سازش در این موضوع را نخواهند پذیرفت. 33 سال صبر و سکوت در برابر بی عملی و دون همتی سیاستمداران و دوستان قذافی، به امید آزادی آن عزیز و هراس از آسیب رسیدن به آنان بوده است.

با پایان قذافی و اعلام آزادی کامل لیبی، حکومت جدید انتقالی لیبی تمامی مسؤولیت حقوقی حفظ جان امام موسی صدر و دو همراه اش را بر دوش دارد. از شورای ملی انتقالی و انقلابیون مسلمان لیبی، می خواهیم به شکرانه ی پیروزی و رهایی، به جست و جوی جدی و کشف اسناد و فراهم سازی شناخت و رهایی امام صدر و یاران اش اهتمام ورزند. در نبود اطلاعات حقیقی مستند و قابل اعتنا و استناد، از اظهار نظرهای شتابزده بپرهیزند و بدانند در پس هر شایعه ای دست و قلم مغرضی است که به تحریف حقیقت و شاید رفع مسؤولیت احتمالی می کوشد. با گسترش فعالیت سرویس های جاسوسی بیگانه، گروه های مسلح خودسر با گرایش های سلفی، خطر ربودن مجدد امام صدر وجود دارد. امیدواریم خداوند، موسی را هم چنان که از کید فرعون و فرعونیان رهانید، از کید بدخواهان مصون بدارد و بار دیگر به آغوش مام وطن بازگرداند تا پس از دیدن تحقق وعده الهی در حق قذافی، وعده ی الهی بر رهایی مؤمنان نیز تحقق یابد؛ که فرمود: فَرَدَدْنَاهُ إِلَى أُمِّهِ کَیْ تَقَرَّ عَیْنُهَا وَلَا تَحْزَنَ وَلِتَعْلَمَ أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَلَکِنَّ أَکْثَرَهُمْ لَا یَعْلَمُونَ (قصص/13)

ستاد آزادی امام موسی صدر

کانون فرهنگی یاران صدر






برچسب ها : یاران صدر  ,

      

رئیس نمایندگی کمیته صلیب سرخ بین‌المللی در ایران از پیگیری ویژه صلیب سرخ در مورد پرونده امام موسی صدر بعد از کشته شدن قذافی خبر داد.کمیته صلیب سرخ پرونده امام موسی صدر را به صورت ویژه پیگیری می‌کند
پیر ریتر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، در پاسخ به این پرسش که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ پس از کشته شدن قذافی پرونده امام موسی صدر را آیا پیگیری می‌کند، اظهار داشت: بله، کمیته صلیب سرخ پرونده امام موسی صدر را پیگیری خواهد کرد تا مشخص شود وضعیت وی به چه صورت است.

وی در پاسخ به این پرسش که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دقیقاً به چه صورتی پرونده امام موسی صدر را پیگیری می‌کند، افزود: کمیته صلیب سرخ در وهله نخست به دولت انتقالی لیبی توصیه می‌کند که وضعیت مفقودان این کشور را که از سال 1969 یعنی از زمان سر کار آمدن قذافی تاکنون که این تعداد که هزاران نفر هستند مفقود شده‌اند را پیگیری کند به خصوص در مورد این موضوع خاص. (پرونده امام موسی صدر)

ریتر بیان داشت: در حال حاضر هزاران مفقود در لیبی وجود دارد و تعداد مفقودان بسیار است ولی مسلماً مورد امام موسی صدر یک موضوع ویژه است و ما (کمیته بین‌المللی صلیب سرخ) هم به صورت خاص این پرونده را پیگیری خواهد کرد.

رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چه اطلاعات جدیدی از پرونده امام موسی صدر دارید، خاطر نشان کرد: شخصأ در حال حاضر هیچ اطلاعاتی ندارم.

نقل از خبرگذاری فارس






برچسب ها : امام موسی صدر  ,

      

شورای عالی دادرسی لبنان، به ریاست قاضی سامی منصور و با حضور قاضی سعید میرزا، دادستان عمومی لبنان پایان محاکمه متهمان پرونده ربودن امام صدر و دو همراهش را اعلام کرد. جلسه نهایی محاکمه قذافی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، در این جلسه دادگاه، سرهنگ معمر قذافی و شش نفر از همدستان او به عنوان متهمان پرونده ربودن امام موسی صدر و دو همراهش به صورت غیابی محاکمه شدند.

متهمان این پرونده عبارت‌اند از: 1? سرهنگ معمر بن محمد ابومنیار القذافی؛ 2? المرغنی مسعود التومی؛ 3? احمد محمد الحطاب؛ 4? الهادی ابراهیم مصطفی السعداوی؛ 5? عبدالرحمن محمد غویله؛ 6? محمد خلیفه سحیون؛ 7? عیسی مسعود عبدالله المنصوری.

در این جلسه که ساعت سه بعدازظهر روز جمعه 22 مهر (14 اکتبر 2011) برگزار شد، دادخواست‌های وکلای شاکیان پرونده و نیز نظر قضایی قاضی سعید میرزا قرائت شد.

بسام الدایه، رئیس سندیکای وکلا در شمال لبنان، رمزی جریح، دکتر سلیمان تقی الدین و وکیل یوسف الحاج شاهین از جانب خانواده امام صدر و شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین به عنوان شاکی پرونده سخن گفتند.

همچنین قاضی سعید میرزا اعلام کرد که تمامی متهمان فراری هستند و باید به صورت غیابی محاکمه شده، حکم جلبشان صادر شود.

این دادگاه اعلام کرد که روز هجدهم نوامبر سال جاری (27 آبان 1390)، حکم نهایی‌اش را درباره این افراد صادر و اعلام خواهد کرد.

 






برچسب ها : امام موسی صدر  ,

      

روابط عمومی کانون فرهنگی یاران صدر: شماره ی سوم خبرنامه ی سایت موسسه ی فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر منتشر شد.
دعای آیت الله العظمی جوادی آملی برای ازادی امام موسی صدر” ، “تاخیر و غفلت و تمسک به دلایل واهی ما از به خواسته مان که آزادی امام موسی صدر است، دور میی کند” ، “نباید گذاشت خطایی که باعث شهادت تندگویان شد، درمورد امام موسی صدر تکرار شود” ، “ناگفته های خرم از پیگیری پرونده ی امام صدر” و “گزارش نقد و بررسی کتاب برای زنگی” ، عنوان های مطالب شماره ی سوم خبرنامه هستند.
هم چنین در انتهای صفحه ی اول این شماره، دو نکته به عنوان مسلمات قضیه ی امام موسی صدر و دو همراهش ذکر شده است:
1- امام موسی صدر و دو برادر او، شیخ محمد یعقوب و استاد عباس بدرالدین همچنان در چنگال سرهنگ قذافی اسیر هستند که همه ی مسئولیت ربودن و سلب آزادی آنان و دروغگویی و گمراه ساختن اذهان را در این مسئله بر عهده دارد.
2- تنها راه حل قضیه، آزادی امام و دو همراه اوست و در این مسئله هیچ معما و ابهام و پیچیدگی وجود ندارد تا نیاز به حل شدن و کشف شدن و روشن شدن و رفع ابهام داشته باشد. هر سخن دیگری که گفته شود، باعث در خطر افتادن زندگی آنان است و کمک به تبرئه ی معمر قذافی مجرم و پایمال شدن حقیقت و الغای پاسخگویی و عدالت می کند.
برای دریافت فایل pdf اینجاکلیک کنید.خبرنامه شماره سه/ مهر 1390






برچسب ها : امام موسی صدر  ,

      

روابط عمومی کانون فرهنگی یاران صدر:  سایت موسسه ی فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر شماره ی اول درس گفتار اندیشه و عمل را منتشر کرد.
در بخشی از این درس گفتار که به همت عبدالله نصری است، می خوانیم: “امام موسی صدر یکی از نخستین کسانی است که بر مسئله گفتگوی ادیان تا کید میکند و این موضوع جایگاه خاصی برای وی داشت. اینکه ایشان چگونه این گفتگو را مطرح می کند نیز اهمیت دارد. صرف اینکه سمینارهایی برای گفتگوی ادیان برگزار شود با اینکه کسی التزام عملی به گفتگوی ادیان داشته باشد، متفاوت است. امام موسی صدر نه تنها با مسیحیان ارتباط خوبی برقرار میکند، بلکه در بسیاری از مراسم آنان شرکت میجوید.
برای دریافت فایل pdf اینجا کلیک کنید.درس گفتار اندیشه و عمل یک






برچسب ها : امام موسی صدر  ,

      
   1   2   3   4   5      >