سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیچک

صفحه اصلی |  پست الکترونیک
سرزمین بی آب و علف

  

بهار می رسد، حتی اگر ته جیب پدر، نوک جوراب من و شقیقه لایه اوزون، سوراخ باشد. عجیب که نوروز هیچ وقت صبر نمی کند تا کمی وضع ما بهتر شود. کاش در این چند ساعت باقی مانده یکی پیدا شود، دوتا تقه بی منت به گلگیر ماشین پدر بزند که بدون رنگ در بیاید، یکی هم به پس کله من تا دیگر لباس های پلو خوریم را در مراسم متفرقه نپوشم. ولی چارقد مادر با آنکه نو نیست، آبرومند است و بوهای خوب می دهد مثل هر سال. آری سال نو در راه است و بهار چون شاخه نوری زلال از هزارتوی تاریکی سر می رسد و لبخندی بی بهانه بر لبهای من می نشاند که معمولا تا فوت زود هنگام اولین ماهی قرمزمان دوام دارد. زیرا باز یادم می آید، حتی آرزوی دریا در دل کسی که سهمش از دنیا فقط یک تنگ است باعث سنکوپ می شود. اما خدا با ما رفیق است و مثل هر سال سر سفره هفت سینمان می نشیند، به یا مقلب القلوب پدر گوش می کند و شاید هم مثل مادر خودش را تکان می دهد. ما دلمان به رفاقت خدا گرم است و روی معرفتش خیلی حساب کرده ایم.

 

متن خوانی امیرعلی نبویان در ویژه برنامه نوروز

{برنامه شماره 638 - 29 اسفند 1391}






برچسب ها : امید  ,

      

هرچند که چوب‌خشک این جالیزم
از جای خودم درخت برمی‌خیزم
از زندگی مترسکی خسته شدم
دارم به خودم درخت می‌آویزم

 

جلیل سفربیگی






برچسب ها : شعرهایی برای خواندن  ,

      

دل بی تو درون سینه‌ام می‌گندد
غم از همه سو راه مرا می‌بندد

امسال بهار بی تو یعنی پاییز
تقویم به گور پدرش می‌خندد


جلیلی سفربیگی






برچسب ها : شعرهایی برای خواندن  ,

      

و تنها
اگر بدانی چه قدر تاریک شده ست ،
می‌باید
تا همه‌ی روشنای از دست رفته شوی ،
بی آنکه چیزی از تاریکی
برتوانی داشت .

 

بیژن الهی






برچسب ها : شعرهایی برای خواندن  ,

      

مهدی فیروزان خواهر‌زاده امام موسی صدر در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره آخرین پیگیری‌های پرونده امام موسی صدر اظهار داشت: در آخرین پیگری‌ها «ایوب حمید» نماینده پارلمان و نماینده ویژه نبیه بری رئیس مجلس لبنان به مقامات لیبیایی پیغام داده است که کمک شود تا پرونده امام موسی صدر به نتیجه نهایی برسد.
لیبی موانع همکاری را از سر راه بردارد

وی افزود: مقامات لیبیایی نیز در پاسخ به این پیغام ضمن ابراز تاسف، قول دادند از نظر اجرایی دولت انقلابی لیبی را متقاعد کنند که پرونده امام موسی صدر را پیگیری کنند که البته از این قول‌ها قبلا هم داده بودند. 

خواهر‌زاده امام موسی صدر تصریح کرد: در حال حاضر اطلاعات کمیته پیگیری در اختیار دولت لیبی قرار گرفته و باید در چارچوب موافقت‌ها با دولت لبنان فعالیت‌های گسترده‌تر و دقیق تری صورت گیرد. 

فیروزان گفت: برای دستیابی به اطلاعات دقیق باید کار‌شناسان لیبیایی و لبنانی به صورت مشترک به نقشه راهی دست یابند تا به محل زندانی شدن امام موسی صدر دست یابند. 

وی ادامه داد: خانواده امام موسی صدر از دولت لیبی می‌خواهند که موانع همکاری را از سر راه بردارد چرا که کمیته پیگیری پرونده امام موسی صدر در لبنان پس از سقوط قذافی تمام اطلاعات را به دولت لیبی ارائه داده است از این رو دولت لیبی باید این همکاری را شکل دهد تا قاضی پرونده در لبنان بتواند در کنار هیئت لیبیایی به نتایج مشترک دست یابند. 

خواهر‌زاده امام موسی صدر همچنین درباره احتمال شهادت امام افزود: امروز حکومت انتقالی لیبی هیچ مدرک و سند محکمه پسند درباره شهادت امام ندارد چرا که بر اساس تئوری‌ها اگر موضوع شهادت امام قطعی بود باید این اتفاق در‌‌ همان روزهای اول ربوده شدن به وقوع می‌پیوست. 

فیروزان تصریح کرد: همچنین بر اساس شواهد زندانبان امام در سال 2000 و همچنین زندانیانی که در سال 2002 امام را دیده‌اند مشخص و زنده‌اند و اظهارات آن‌ها نیز در پرونده آمده است. 

وی همچنین در توضیح جسدی که در لیبی پیدا شده بود و لیبیایی‌ها اظهار می‌کردند که این جسد متعلق امام موسی صدر باشد گفت: بر اساس تست DNA که در آزمایشگاه اتحادیه اروپا در بوسنی صورت گرفته مشخص شده است که این جسد متعلق به امام موسی صدر نیست بلکه متعلق به وزیر امور خارجه لیبی دوران قذافی است. 

خواهرزاده امام موسی صدر تاکید کرد: مقامات لیبیایی آنچنان که در جلسات خصوصی اذعان می‌دارند که با جدیت پرونده امام را دنبال می‌کنند، شرایطی را فراهم کنند تا کمیته پیگیری لبنان در کنار مسئولان لیبی این اقدام را انجام دهند.

فیروزان خاطرنشان کرد: همچنانکه وزیر دادگستری لیبی متذکر شده که در پرونده‌های آدم ربایی زمان مهم است و پرونده امام موسی نیز یک پرونده آدم ربایی است از این رو نباید اجازه دهند که وقت هدر برود.






برچسب ها : امام موسی صدر  ,

      
   1   2      >