سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیچک

صفحه اصلی |  پست الکترونیک
سرزمین بی آب و علف

پایگاه اینترنتی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، هم‌زمان با آغاز نمایشگاه کتاب 92، صفحه ویژه‌ای با این موضوع راه‌اندازی کرده است.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، در این صفحه آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به غرفه مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر در این نمایشگاه قرار می‌گیرد.

این صفحه دربردارنده بخش‌های مختلفی از جمله «اخبار نمایشگاه»، «معرفی محصولات مؤسسه»، «پرفروش‌های غرفه»، «برنامه مهمانان غرفه» و «گزارش‌های روزانه» است.

برای بازدید از صفحه اینجا کلیک کنید.

غرفه انتشارات مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، در سالن شبستان مصلای تهران، راهرو 7، غرف? 14، پذیرای علاقه‌مندان به امام موسی صدر و آثار ایشان است.

 

 






برچسب ها : نمایشگاه  ,

      

 

نویسنده کتاب «دختری از تبار هدایت» با اشاره به ماجرای سخنرانی غرای شهیده بنت‌الهدی صدر در حرم علوی گفت: بنت‌الهدی صدر همچون مادرش حضرت زهرا (س)، ‌ غریبانه مبارزه کرد، غریبانه به شهادت رسید و غریبانه دفن شد و مزارش نیز ناپیدا ماند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم بزرگداشت دو شهید خاندان صدر یعنی آیت‌الله سید‌محمدباقر صدر و خواهرش بنت الهدی صدر به همت مؤسس? فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، همزمان با سالگرد شهادت این دو شهید بزرگوار عصر دیروز، چهارشنبه 28 فروردین‌ماه در محل این مؤسسه برگزار شد.

 

در این مراسم آیت‌الله اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، فریبا انیسی، نویسنده کتاب «دختری از تبار هدایت» در شرح زندگی شهیده بنت‌الهدی صدر، یاسین علی استاد فرانسوی اقتصاد و محقق اندیشه‌های اقتصادی شهید صدر و تعدادی از اعضای خانواده‌های امام موسی صدر و شهید محمدباقر صدر حضور داشتند.

فریبا انیسی، با اشاره به سختی‌های جمع آوری اطلاعات در مورد حیات و فعالیت شیهده بیت‌الهدی صدر گفت: پس از شهادت شهیده بنت‌الهدی صدر اولین اطلاعات در ایران در مورد او از طریق پیام امام خمینی به دست آمد. در مراحل اولیه تالیف اثر هیچ اطلاعاتی از ایشان نداشتیم و مجبور شدیم فرد به فرد به دنبال شاگردان ایشان بگردیم.

وی ادامه داد: در دوران تالیف کتاب نکته جالبی که توجه مرا جلب کرد این بود که تمام بانوان محجبه و فرهنگی امروزی عراق که ما به آنان سر می‌زدیم، همگی به نوعی شاگرد شهیده صدر بوده‌اند.

نویسنده کتاب دختری از تبار هدایت با بیان اینکه شهیده صدر یک الگوی عملی و زنده از سیره حضرت زهرا (س) در عصر ما بوده است، ادامه داد: او بدون آنکه مدرسه برود، معلم شد و فعالیت خود را گسترش داده تبدیل به یک مبلغ دینی شد. خانم‌هایی که با ایشان مراوده داشته‌اند از اشعار ایشان می‌گویند که برای آموزش آداب اجتماعی و آموزه‌های اسلامی به کودکان از آن استفاده می‌کرده است و از سوی دیگر از طریق داستان‌هایش تمام مطالب سیاسی و اجتماعی را به مخاطبان خود انتقال می‌داده است.

انیسی درباره تاثیرات فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی شهیده صدر گفت: در یک مقطع از تاریخ در دانشگاه بغداد فقط 20 دختر محجبه دانشجو که نمازخوان بودند وجود داشته است که همگی آنان از شاگردان بنت‌الهدی صدر بوده‌اند.

وی با اشاره به دوره تشدید فشار‌ها بر روی خاندان صدر از سوی رژیم بعث صدام گفت: رژیم ابتدا مدارسی را که ایشان تاسیس کرده بودند تعطیل می‌کند و سپس امکان تبلیغ را از او می‌گیرد که با این حال ایشان سخنرانی‌هایی را با در نظر گرفتن شرایط امنیتی به صورت مخفیانه برای زنان انجام می‌داده است. بعد‌ها که ایشان در حصر خانگی قرار می‌گیرد، در اوایل یک ماه در حصر کامل به سر می‌برد که امکان انتقال آب و نان هم به خانه نبوده است، به طوری که مجبور می‌شود نان‌های خشک در خانه را آب زده و بخورد، اما بعد‌ها با جسارت یکی از شاگردان ایشان که دو سبد نان و غذا برای ایشان می‌آورد، این حصر شکسته می‌شود و بعد تنها خادم خانه اجازه خروج از خانه و خرید مایحتاج را پیدا می‌کند.

انیسی با اشاره به فعالیت‌های سیاسی شهیده صدر به نقش ایشان در قیام رجب پرداخت. وی گفت زمانی که رژیم بعث شهید صدر را دستگیر می‌کند، خواهر ایشان به حرم علوی می‌رود و در آنجا سخنرانی غرایی را انجام می‌دهد؛ به طوری که درشهر هرج و مرج ایجاد شده و حکومت مجبور به آزاد کردن شهید صدر می‌شود. بعد از این ماجرا زنان نیز وارد سیاست می‌شوند و گروهی از زنان با حضور در نزد شهید محمدباقر صدر با ایشان بیعت می‌کنند و عهدنامه‌ای را می‌نویسند که اکنون نیز موجود است.

وی در پایان گفت: بنت‌الهدی صدر همچون مادرش حضرت زهرا (س)، ‌ غریبانه مبارزه کرد، غریبانه به شهادت رسید و غریبانه دفن شد و مزارش نیز ناپیدا ماند.

 

 






برچسب ها : خاندان صدر  ,