سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیچک

صفحه اصلی |  پست الکترونیک
سرزمین بی آب و علف

پایگاه یاران صدر، فایل صوتی «انسان رمضان (1)» را که بخش‌هایی از سخنان امام موسی صدر دربار? ماه مبارک رمضان است، منتشر کرد. 

انسان رمضان: گزیده گفتارهای امام موسی صدر درباره ماه رمضان

گفتار اول: روزه

با صدای: امیرحسین مدرس 

دانلود کنید.

بار دیگر روزه می‌گیریم، شب زنده‌داری می‌کنیم و شعایر دینی را بزرگ می‌داریم و سرانجام با شادمانی و خوشنودی عید را با هم جشن می‌گیریم، سپس به زندگی عادی باز می‌آییم و به همین ترتیب سال‌ها یکی پس از دیگری می‌آیند و یادها و خاطرات ما بیشتر می‌شوند.

بیم آن می‌رود که ماه رمضان به عادت بی‌روحی تبدیل شود که شعایر آن تنها عادت‌ها و رسومی سرگرم کننده باشد و  از تمام معانی هستی و روح حقیقی تهی شود. روزه ماه رمضان و سایر عبادات و شعایر آن فقط فعالیت‌های جسمی نیستند بلکه همه اینها اعمالی هستند که از عقل و دل سرچشمه می‌گیرند و در قالب حس می‌ریزند و با آن همراه می‌شوند، از همین رو هرگاه این اعمال بدون مشارکت و حضور دل و عقل انجام گیرد، بی‌روح، بی‌هدف و تقلیدی می‌شود انجام می‌گیرد اما تأثیری نمی‌بخشد.

انسان رمضان/گزیده گفتارهای امام موسی صدر درباره ماه رمضان گفتار

در تجربه جدید در این ماه مبارک و فریضه روزه‌داری باید عقل و دل خویش را با بدن‌هایمان به کار بگیریم، بر ماست که بیاندیشیم و تأمل کنیم، باید محبت بورزیم و به فکر دیگران باشیم، باید محبت و اندیشه را در عبادت روزه خود وارد کنیم، رمضان تنها با این اوصاف رمضانی است که فضایی ایجاد می‌کند تا انسانی عزتمند و سرفراز پرورش یابد که فاتح مکه باشد و پیروز جنگ بدر و سازنده تاریخ. این است رمضانی که ماه انس است و هنگام احساس آلام هم‌نوعان،‌ موسم به فراموشی سپردن کینه‌ها و الفت جامعه و توحید کلمه و نزدیکی دوباره قلب‌ها و برانگیختن دوباره امت. روزه ماه مبارک با این اوصاف نخستین گام است برای پایه‌گذاری و ساختن تاریخ.

روزه و نماز و عید تنها تکالیف و مناسک کلیشه‌ای تحمیلی نیستند که ما برای ارج نهادن به خدا تقدیم او می‌کنیم یا به عنوان مالیات‌هایی برای عالم غیب پیشاپیش می‌فرستیم بلکه این عبادات نیروهای محرکه و انگیزه‌های تجدید قوه دفاع در حیاتی سالم و تصحیح انحراف و خطا در سلوک انسانی است.

روزه خروج از زندگی روزمره است، لحظه‌ای اندیشیدن و تأمل کردن خارج از عادات روزمره انسان است انسان برای یک لحظه، یک ساعت یا ماهی از ماه‌ها با پروردگار خود پیوند ویژه‌ای می‌خورد، انسان پیوند خود را با زندگی معمولی روزمره قطع می‌کند، سپس در جهت تنظیم این روابط و غلبه براین وابستگی‌ها و این احساس که او آزاد است تلاش می‌کند او شخصیت خود را کامل می‌کند خود را از نو می‌سازد و نفس خویش را تزکیه می‌کند. ما در این ماه و با روزه‌ای که در این ماه می‌گیریم می‌توانیم از هواها، ستمگری‌ها، ضعف‌ها و نیازها و انحراف در بستر زندگی روزمره و عادی خویش آزاد شویم و از آزادگانی شویم که بر آینده خود مسلطند و سرنوشت خویش را رقم می‌زنند.

 

 






برچسب ها : امام موسی صدر  , مولتی مدیا  ,

      

31 خرداد است. ساعت 10?5 صبح جمعه. قطعه 24 بهشت زهرا محل قرار یاران است؛ یاران امام موسی صدر. سالگرد شهادت دکتر چمران است. جوانان علاقه مند امام موسی صدر می خواهند دوباره اینجا جمع شوند و از اینجا حرکت دوباره را شروع کنند.

بر سر مزار چمران وصیت نامه اش خطاب به امام موسی صدر و دستنوشته ای از او خوانده شد و بعد یاران با هم سوره حشر را به نیت آزادی امام موسی صدر خواندند.

ادامه برنامه رفتن بر سر مزار سایر شهدا، از فرماندهان شهید تا 72 تن، تا آیت الله طالقانی و دوست درگذشته بود.

در کنار زیارت مزار چمران زندگینامه اش و خلاصه ای از سخنرانی امام موسی صدر به مناسبت نیمه شعبان بین مردم توزیع شد.

 

 

حضور یاران صدر بر مزار دکتر چمران

حضور یاران صدر بر مزار چمرن

حضور یاران صدر بر مزار چمران

حضور یاران صدر بر مزار آیت الله طالقانی






برچسب ها : امام موسی صدر  , یاران صدر  ,

      

به گزارش روابط عمومی مؤسس? فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، روز چهارشنبه، پنجم تیر 1392 چهارمین نشست اندیشه و عمل مؤسس? امام موسی صدر با عنوان «امام موسی صدر و چشم انداز مقاومت» با سخنرانی دکتر طلال عتریسی، مدیر مرکز منطقه ای و مطالعات سیاسی و اجتماعی دانشگاه لبنان برگزار شد.

حورا صدر: با وجود جنگ روانی و عملی نشدن وعده‌ها، همچنان امیدواریم

در انتهای این نشست، سؤالاتی دربار? آخرین روند پیگیری سرنوشت امام موسی صدر مطرح شد که حورا صدر، مدیر موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر به آنها پاسخ داد.

وی گفت: متاسفانه این سوال دردناکی است که ما بیشتر از همه این سوال را داریم. بعد از تحولات لیبی امیدوار شدیم که سریع‌تر از قبل به اطلاعات و اخبار دقیق دست پیدا می‌کنیم. همچنان امیدوار هستیم اما وضعیتی که انتظار داشتیم و امیدواری‌ای که بعد از تشکیل کمیته پیگیری در لبنان به وجود آمد، محقق نشد.

فرزند امام موسی صدر افزود: ما همچنان پیگیر هستیم اما جنگ رروانی هم همچنان ادامه دارد و مکرر از قول مسئولان لیبی و مقامات فلسطینی خبرهایی نقل می‌شود که با قاطعیت می‌گوییم هیچ کدام این حرف‌ها بر اساس منبع مستند نیست و بر مبنا شایعات است. امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسیم.‌






برچسب ها : امام موسی صدر  ,

      

دو تا حرف مونده تو دلم
اول این که دوست عزیز! بزرگوار! مهندس! خوش تیپ! باکلاس! خفن! 
استفاده ی بی رویه از واژگان انگلیسی، هیچ تاثیری در باکلاس تر جلوه دادن شما ندارد، و چه بسا کلاس های پاس شده ی قبلی را هم از شما بستاند. صمیمانه و در گوشی عرض می کنم که خیلی هم روی خراب بودن حافظه ی تاریخی ما حساب نکنید. بالاخره این همه مدته همو می شناسیم ، میدونیم که تازه از فرنگ برنگشتید یا شبا بدون خوندن مجلات فرنگی هم خوابتون می بره دیگه.

دوم که خیلی از اولی مهم تر و متاسفانه رو اعصاب تره اینه که هر روز که میگذره بیشتر مطمئن میشم که ما ایرانی ها، زن ها رو برابر با مردها نمی دونیم. مسلمون و مرد و زن و پیر و جوون و روشنفکر و تحصیل کرده و شهری و روستایی .... هم نداره. 
این شعارها و ژست های برابری طلبمون هم فقط در حد لطفه. حقوق و برابری زن ها، فقط یه ابزاره برای روشنفکرتر جلوه کردن، پشتش هیچ اعتقادی نیست.

پ.ن: رو اعصاب ترین دیالوگی که تو این روزا شنیدم: "مردی گفتن، زنی گفتن"





برچسب ها : چنین گفت فهیمه  ,