امروز مهمانان زیادی به غرفه آمدند و رفتند. قرار بود حجت الاسلام اباذری-نویسنده کتاب امید محرومان- بعدازظهر مهمان غرفه باشد. اما قبل از آن احسان شریعتی و پوران شریعت رضوی –فرزند و همسر دکتر شریعتی- به غرفه آمدند. خانم صدر برای میزبانی آنان زودتر آمد. خانم صدرعاملی- همسر دکتر طباطبایی- که روز یکشنبه مهمان غرفه بود، امروز هم آمد. خانواده شریعتی بعد از گذشت سی و سه سال از درگذشت دکتر، هنوز قدردان حمایت و محبت امام موسی صدر نسبت به خودشان هستند. همسر دکتر شریعتی هنوز امام را آقا موسی خطاب می کند. فرزندان امام و دکتر که دور هم می نشینند، خاطرات روزهای نوجوانی و جوانی را مرور می کنند؛ روزهایی که ساکن فرانسه بودندو تنها همزبان یکدیگر. بعد صحبت ها می رسد به درگذشت ناگهانی دکتر شریعتی و حوادث بعد از آن؛ نماز امام موسی صدر بر پیکر دکتر و برپایی تنها مراسم ترحیم برای او در چهلمین روز. روزهایی که خانواده دکتر، مهمان خانه سید موسی صدر بودند. به خاطر این حمایت، امام صدر آماج شدیدترین حملات و انتقادها قرار گرفت. اما امروز فرزندان شریعتی هنوز طعم شیرین محبت امام صدر را به یاد دارند. هنوز چشمان شان با شنیدن اسم امام و دیدن عکس او می درخشد. در این دو سال، غرفه موسسه محل آمد و رفت فرزندان شریعتی است. از مهمانان خواستیم یکی از قاب های امام را به یادگار امضا کنند. همه برای آزادی امام نوشتند.

همان زمانی که مهمان داشتیم، پسر جوانی آمد، چند دقیقه ای ایستاد و گفت: به نظر من امام شهید شده است چرا که مرگ طبیعی برای این آدم ها کم است. گفتم: ولی ما امیدواریم همچنان زنده باشند.
آقای اباذری چند دقیقه ای زودتر از ساعت ? به غرفه آمد. جالب بود که تا امروز اعضای موسسه با او آشنا نشده بودند. با این حال در جریان نامه نخبگان به رئیس جمهور در سال ?? برای پیگیری سرنوشت امام موسی صدر بسیار کمک کرده بود. جوانی از نویسنده کتاب امید محرومان درباره اندیشه و سیره امام سوال کرد، اباذری با حوصله و مفصل به او جواب داد.
هر وقت خانم صدر در غرفه باشند بسیاری از افراد به سراغشان می آیند و پیشنهادات متفاوتی مطرح می کنند. هر روز عده ای از ارتباط ما با امام سوال می کنند. نمی دانم باور می کنند حضور ما فقط به خاطر علاقه به امام مان است یا ایت کارها امروز قابل باور نیست.

پ.ن.1:نوشته ی مهدیه پالیزبان منتشر شده در سایت یاران صدر و موسسه ی امام صدر

پ.ن.2:گویا روز جمعه مدیر وبلاگ چراغ قوه به غرفه تشریف آورده بودند که متاسفانه سعادت زیارتشون رو نداشتم. امیدوارم این بازدید براشون مفید بوده باشه.

پ.ن.3:گزارش تصویری از غرفه‏ی امام موسی صدر در نمایشگاه کتاب تهران (7)

پ.ن.4:بازدید خانواده‏ی مرحوم دکتر علی شریعتی از غرفه‏امام موسی صدر در نمایشگاه کتاب

پ.ن.5:حضور نویسنده‏ی «امام موسی صدر؛امید محرومان» در غرفه‏ی امام موسی صدر در نمایشگاه کتاب






برچسب ها : امام موسی صدر  , نمایشگاه  ,