نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت  /  به غمزه مساله آموز صد مدرس شد

امروز روز یاران امام بود؛ یاران امام موسی صدر. امروز ما میزبان علاقمندان و یاران امام صدر بودیم. اینکه چه شد که به ذهنمان رسید یک روز خودمان مهمان غرفه موسسه امام موسی صدر در نمایشگاه کتاب باشیم، مهم نیست. مهم، اتفاق امروز است. امروز تعدادی از علاقمندان امام برای آشنایی، دیدار و صحبت با ما به غرفه آمدند. با اینکه تنها تعدادی از دوستان آمده بودند، اما جلوی غرفه بشدت ازدحام شده بود، بطوریکه هر کدام فرصت کردیم به چند نفر جواب دهیم. خیلی ها آمدند. چند نفر که نمی توانستند در ساعت اعلام شده بیایند زودتر آمدند تا حضورشان ثبت شود. دفتری برای نوشتن دوستان آماده کرده بودیم، اما فرصت نشد همه عزیزان برایمان بنویسند. دوستان مجازی زیادی را امروز برای اولین بار دیدیم. دوستان قدیمی هم آمدند. تعداد زیادی به یاران صدر اضافه شدند. همه این هیاهو و آمد و رفت در حضور خانم صدر بود. حرف های زیادی رد و بدل شد. پیشنهادهای بسیار خوبی شنیدیم؛ طرح هایی که هرکدام می تواند بسیار موثر باشد. هرکسی را می دیدی با علاقه و عشقی ناتمام به امام خوبی ها، امام موسی صدر آمده بود.
بین مهمانان امروز از آفرین چیت ساز، بازیگر تئاتر و تلویزیون تا علی حق شناس نویسنده کتاب ساختار سیاسی اجتماعی لبنان، تا گوهری نویسنده فیلمنامه امام موسی صدر، تا دانشجو و طلبه و مدرس دانشگاه دیده می شدند. چند نفری روزهای قبل آمده بودند، اما امروز که به نام یاران صدر بود دوباره آمدند.
یاران صدر هم برای میزبانی امروز رزومه فعالیت های گروه و روزشمار اسارت امام صدر را طراحی کرده بودند. فرم عضویت ویژه خودمان را هم توزیع کردیم. علاوه بر آن، امروز شماره تماس مستقیم گروه هم اعلام شد. همه کسانی که آمده بودند علاقمند فعالیت های بیشتر بودند. همه از کندی کارها گله داشتند. معرفی اندیشه امام و تلاش جدی برای روشن شدن شدن سرنوشتش خواست مشترک همه بود. بعضی سراغ جلسات منظم گروه را می گرفتند. قول دادیم مشکل مکان را در اسرع وقت حل کنیم تا بتوانیم در خدمت دوستان باشیم.
همه اینها که گفته شد، حاشیه ای بود بر اصل اتفاق امروز. اگر اسم و هویت افراد امروز را کنار هم بگذاریم بسیار متضاد به نظر می آید. از هر قشر و عقیده و گروهی می شد کسی را دید. با وجود همه این اختلافات، همه این آدم ها یکجا جمع بودند. همه آنان را یک دلیل و یک اسم به آنجا کشانده بود: امام سید موسی صدر.
امروز همه به خاطر او، به نام او دور هم جمع شده بودند. شاید امام صدر تنها وجه مشترک حاضران امروز باشد. امروز همه میزبان بودند.

پ.ن.1: نوشته شده توسط مهدیه پالیزبان منتشر شده در سایت یاران صدر و سایت موسسه‏ی فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر

پ.ن.2:برای این مطلب این کامنت رو ارسال کردم. البته این همه‏ی حرفهای من درباره‏ی دوشنبه نیست.ان‏شاءالله بعد از امتحان روز پنج شنبه مفصل‏تر می‏نویسم.

سلام
مهدیه جان من و آقای سینا اسم شما رو گذاشتیم یار وفادار صدر!
سه بار به غرفه سر زدم و هر سه بار هم با لبخند و خستگی ناپذیر جواب بازدیدکننده ها رو میدادی.
شلوغی دوشنبه رو قبول دارم که البته بخشی از ازدحام به کوچکی غرفه مربوط می شد.
از هر سلیقه ای هم بودند.من متوجه حضور خانم چیت ساز نشدم.ولی برام خیلی تعجب آور بود که علی کلایی هم با امام صدر آشنایی داشت.
نسبت به روز شنبه آرامش بیشتری داشتم که تمامش رو مدیون برخورد صمیمی تو،خاطره،آقای هویزه،آقای جلال الدینی ،آقای نظری و آقای فرخیان هستم.خیلی دلپذیر بود وقتی روز دوشنبه خانم صدر تشریف آوردند و دستشون رو دراز کردند و….
از شما ،آقای فرخیان و به خصوص آقای جلالدینی خیلی ممنونم که منو تحمل کردید و با وجود این که نمی تونستم به بازدیدکننده ها توضیح کافی درمورد قیمت و محتوای آثار بدم و مدام مزاحم شما می شدم به روی خودتون نیاوردید و کمکم کردید.
ان شاءالله بعد از امتحانات ترم ته و توی همه ی کتابها و سیدی ها رو درمیارم تا سال بعد…!!!!!!!!!!

پ.ن.3:گزارش تصویری از غرفه‏ی امام موسی صدر در نمایشگاه بین‏المللی کتاب تهران (5)

پ.ن.4:نخستین منبع فارسی درباره‏ی جنبش امل در نمایشگاه کتاب






برچسب ها : امام موسی صدر  , نمایشگاه  ,