طرح بهسازی و توسعه مرکز مداخله زودهنگام «اسیل» که با مشارکت مؤسسه خیریه الولید بن طلال و مؤسسات امام صدر به انجام رسیده است، طی مراسمی رسمی در بیروت افتتاح شد.

طرح بهسازی و توسع? مرکز مداخل? زودهنگام اسیل افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی موسسه امام موسی صدر، میزبانی این مراسم را خانم رباب صدر و نیز سید صدرالدین صدر، خواهر و فرزند امام موسی صدر بر عهده داشتند و در آن وزیر سابق بهداشت لیلی الصلح حمادة، دکتر محمدجواد خلیفه، شهردار منطقه الغبیری، سازمان‌های مشارکت‌کننده، و تعدادی از پزشکان و متخصصان حضور داشتند.

مرکز مداخله زودهنگام اسیل، به کودکانی رسیدگی می‌کند که دارای نیازمندی‌های ویژه از تولد تا سه سالگی هستند. راهکار این برنامه درمان فردی با مشارکت خانواده است. هدف مرکز، گستردن زمینه برخورداری این کودکان از زندگی شرافتمندانه و نیز کاستن از بار سنگین مراقبت خانواده و جامعه از آن‌هاست. 

کار این مرکز عبارت است از توان‌بخشی و مهارت‌پروری از نظر حرکتی، ذهنی، ارتباطی، اجتماعی، عاطفی و حیاتی به کودکان و ارتقای سطح توانایی خانواده‌ها از طریق راهنمایی و کمک و آموزش است. 

در آیین افتتاح طرح توسعه مرکزاسیل، خانم رباب صدر خطاب به وزیر سابق بهداشت لیلی الصلح حمادة گفت: میزان شادی‌ای که بهره‌وران از این طرح به آن دست می‌یابند، در تصور شما نمی‌گنجد.

خانم لیلی الصلح حماده نیز به نوبه خود از مشارکت در این طرح ابراز خرسندی کرد و با عبارت «امید را در جایی کاشت که نومیدی چیره است و عبرت را، در آن‌جا که عبرت‌آموزی کم می‌شود.» از اقدامات مؤسسات امام موسی صدر در توسعه این مرکز تقدیر کرد.

ملیحه صدرمدیر مرکز اسیل، در سخنان خود جزئیاتی از این طرح را برشمرد و به بازسازی بخشی از ساختمان موجود، به منظور استفاده در فعالیت‌های رفتاردرمانی،ساختن یک دفتر و دو اتاق درمان، سالن گردهمایی خانواده، و زمین بازی کودکان اشاره کرد.

وی همچنین گفت: مرکز اسیل به وسایل الکترونیک و بازی‌های اختصاصی تجهیز شده است. همچنین یک اتاق با عنوان «تکامل حسی» به امکانات این مجموعه اضافه شده است.

در این مراسم، فیلمی از مهم‌ترین ویژگی‌های طرح و نیز فیلمی مستند از ساختار و توانمندی‌های مرکز اسیل و فعالیت‌های آن پخش شد. این فیلم دربردارنده مصاحبه‌هایی با کارمندان و خانواده‌های استفاده‌کنندگان از مرکزاسیل نیز بود.

در پایان مراسم مقرر شد تا «طرح تندرستی و درمان تکمیلی اسیل» به زودی آغاز شود.