به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الرای العام چاپ کویت، هیثم جمعه، یکی از مقام‌های لبنانی که اخیرا در راس هیاتی رسمی برای پیگیری پرونده امام موسی صدر به لیبی سفر کرده بود در واکنش به انتشار این خبر اعلام کرد: مقام‌های لیبیایی به دنبال مختومه کردن پرونده امام موسی صدر به هر نحوی هستند.


وی افزود: بر فرض اگر اظهارات عبدالله سنوسی، رئیس سابق سازمان اطلاعات لیبی درست باشد، ما این اقدام مقام‌های لیبیایی را نقض قوانین تحقیقات محرمانه می‌دانیم. علاوه بر اینکه سنوسی از نظر ما و محققان مجرم است لذا نباید به هر آنچه وی می‌گوید بدون انجام تحقیقات شفاف و کامل اعتماد کرد. 

این مسوول لبنانی افزود: هیات لبنانی قبل از تحویل سنوسی به لیبی با وی در موریتانی دیدار کرد. ما اطلاعات کافی در اختیار داریم که نشان می‌دهد سنوسی در همه اظهاراتش صادق نیست و باید به صراحت اعلام کنم که ما احساس می‌کنیم دولت لیبی می‌خواهد به پرونده‌ امام موسی صدر به هر طریق ممکن پایان دهد تا خود را از مسوولیت این پرونده کنار بکشد. 

وی ادامه داد: مقام‌های لیبیایی گاهی اعلام می‌کنند جسد امام موسی صدر را یافته‌اند و بعد از مدتی این خبر تکذیب می‌شود. گاهی نیز تاکید می‌کنند گروه‌های فلسطینی وی را اعدام کرده‌اند و انگار با این اقداما‌تشان به لبنان پوزخند می‌زنند. آیا امکان داشت مورچه‌ای در لیبی تکان بخورد بدون آنکه معمر قذافی، رهبر سابق لیبی و معاونش از آن بی‌خبر باشند؟ 

در همین حال، برخی مقام‌های ذیربط لبنانی به روزنامه کویتی الدیار اعلام کردند که سنوسی فردی دروغگو است. در لیبی پایگاه‌هایی نظامی برای آموزش فلسطینی‌ها و ابو نضال وجود داشت اما همه این‌ها تحت نظارت قذافی بود و حتی جسدی که این همه جنجال به پا کرد و تحقیقات درباره آن آغاز شد متعلق به «منصور کیخیا»، مقام لیبیایی بود که توسط قذافی بازداشت شد و در زندان مرد. 

همچنین مقام‌های لبنانی اعلام کردند که از عملکرد دولت لیبی خسته شده‌اند چرا که به عقیده آن‌ها دولت لیبی در برخورد با پرونده صدر جدی نیست. 

مسوولان لبنانی در ادامه با ابراز تعجب نسبت به اظهارات سنوسی نسبت به محل دفن امام موسی صدر تاکید کردند: ما نمی‌دانیم مقام‌های لیبی مکان مذکور را مورد بررسی و کاوش قرار داده‌اند یا خیر؟ چرا مقام‌های لیبی از سیف الاسلام قذافی، پسر قذافی تحقیق نمی‌کنند؟ 

پیش‌تر روزنامه الدیار در خبری به نقل از یکی از مقام‌های بلندپایه لیبی نوشت: سنوسی اقرار کرده است که امام موسی صدر پس از چندین سال حبس در زندانی زیرزمینی در مقر سازمان اطلاعات نظامی لیبی به دست گروه ابو نضال اعدام و در‌‌ همان جا دفن شده است. 






برچسب ها : امام موسی صدر  ,