خبرگزاری ایلنا، 1391/6/31

چندی پیش رئیس اطلاعات قذافی در خبری اعلام کرد امام موسی صدر به همراه دو تن از همراهانش به شهادت رسیده است. این خبر بعد از انتشار توسط برخی از مقامات لیبیایی تکذیب شد.
مهدی فیروزان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا خبر شهادت امام موسی صدر را تکذیب کرد و گفت: این خبر فردای انتشار تکذیب شد. خانواده‌های گم شدگان نیز خبر را تکذیب کردند.
وی در ادامه افزود: این خبر دو تناقض داشته است؛ اول اینکه مدعی شده بودند پاسپورت‌های گم شدگان در اختیار وزارت اطلاعات لیبی است. در حالی که پاسپورت‌ها در اختیار دادگاه است. نکته دوم زمانی است که در این اخبار مطرح شده و با زمان گم شدن امام موسی صدر تناقض دارد.
داماد امام موسی صدر منبع خبر شهادت وی را موثق نداست و تشریح کرد: این خبر از قول دو روزنامه لیبیایی منتشر شده و منبع خبر نیز مشخص نیست. اگر امام موسی صدر در اختیار دولت انتقالی لیبی باشد باید مقامات لیبیایی این خبر را اعلام کنند.
وی همچنین خاطر نشان کرد: ولی منبع خبری روزنامه البلد والاهرام را نگاه کنید هیچکدام منبع خبر اعلام نکرده‌اند در صورتی که قاعدتا باید از سوی مقامات رسمی لیبیایی منتشر شود.
فیروزان در پایان، انتشار این اخبار را نیاز کشورهای منطقه به تفکر امام موسی صدر دانست و گفت: این نوع انتشار اخبار اصلی به ما نشان می‌دهد؛ مساله امام موسی صدر امروز برای ما و جهان عرب مساله حساسی است. تنها مساله‌ای که هنوز در پرونده قذافی مبهم مانده مساله امام موسی صدر و نیازی است که جهان عرب به تفکر امام موسی صدر دارد.

 

 






برچسب ها : امام موسی صدر  ,