موسسه امام صدر، 1391/4/12

محمدعلی سبحانی سفیر پیشین ایران در لبنان و اردن در «کافه خبر» گفت: امام موسی صدر یک چهره ملی و ایرانی است و همه پیگیر مسئله ربودن ایشان هستند. به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر سفیر سابق ایران در لبنان، در گفت‌وگو با سایت خبرآنلاین و در پاسخ به سؤال یکی از کاربران این سایت گفت: ما در دولت اصلاحات آن قدر این مساله را پیگیری کردیم که از طرف جناح‌های منتقد دولت اصلاحات مرتبا زیر انتقاد شدید بودیم که شما به خاطر پیگیری موضوع امام موسی صدر رابطه با لیبی را تخریب کردید. متن کامل این مصاحبه به این شرح است:
آقای سبحانی به عنوان سفیر سابق ایران در لبنان، و بعد از سقوط نظام قذافی در لیبی، آیا زمان آن نرسیده است که شرح کاملی از پیگیری‌های مستمر درباره سرنوشت امام موسی صدر ارائه دهید؟ لابد یادتان نرفته است که ایشان یک شخصیت عالی رتبه جهان اسلام و از قضا از اتباع ایران می باشند؟ اگر درخاطرتان باشد تا قبل از سقوط قذافی با توجیه امنیتی بودن مسئله از پاسخگویی طفره می رفتید ولی آیا امروز می توان گوشه ای از این فعالیت‌های وزارت خارجه درباره امام صدر را به اطلاع مردم رسانید؟
اگر بگوییم که وزارت خارجه با دولت ها پیگیر نکرده اند، مقداری بی انصافی کرده ایم اما من می توانم به این برادر عزیزمان بگویم که ما در دولت اصلاحات آن قدر این مساله را پیگیری کردیم که از طرف جناح‌های منتقد دولت اصلاحات مرتبا زیر انتقاد شدید بودیم که شما به خاطر پیگیری موضوع امام موسی صدر رابطه با لیبی را تخریب کردید. شما می دانید که رابطه ایران ولیبی در زمان آقای خاتمی تحت تاثیر این مسئله بود و آقای قذافی ناراحت بود که چرا دولت ما به عنوان اصلی ترین موضوع، تعیین سرنوشت امام موسی صدر را مطرح می کند. دولت قذافی شرط گذاشته بود که هرگونه بهبود رابطه با ایران منوط به عدم پیگیری سرنوشت امام موسی صدر است. این چیزی بود که به هیچ وجه آقای خاتمی زیر بار آن نرفت و ما سردترین روابط با لیبی را در زمان دولت اصلاحات داشتیم. البته این به این معنی نیست که دولت های پیش و پس از آن در رابطه با مساله امام موسی صدر کوتاهی کردند. امام موسی صدر یک چهره ملی و ایرانی است و همه ایشان را دوست دارند و همه دولت‌ها، چپ و راست، اصلاح‌طلب و اصولگرا، تندرو و کندرو همه به سرنوشت امام موسی صدر علاقه مندند و همه پیگیر این موضوع هستند






برچسب ها : امام موسی صدر  ,