روزنامه السفیر لبنان به اشاره به دیدارهای دو قاضی لیبیایی در لبنان نوشت که بر اساس اطلاعات قطعی امام موسی صدر تا سال 1994 زنده یوده و برخی دیگر از شواهد نشان می دهد که وی در جریان حمله ناتو به لیبی برای براندازی رژیم قذافی نیز زنده بوده است.
به گزارش شیعه نیوز، روزنامه السفیر لبنان به نقل از منابع مطلع نوشت که هیئت قضایی لیبی در سفر به لبنان تمایل خود را برای دریافت ادله مربوط به مسایل مهم در پرونده ربایش امام موسی صدر و دو همراه وی اعلام کرده و تاکید نموده اند که برخی از ادله ای که در لیبی وجود داشته، در جریان انقلاب از بین رفته یا دچار سوختگی شده اند.

این منابع تاکید کردند که برخی از متهمان این پرونده به خارج از لیبی فرار کرده اند، وی البته به نام این افراد اشاره نکرده و گفت که برای سهولت در تعقیب این افراد با استفاد نیروهای اینترپل نام این فراد مخفی خواهد ماند، این منابع گفتند که آنها اطلاعات موکدی در مورد امام موسی صدر دارند.

مانع تراشی برخی کشورهای عربی در روند تحقیقات

السفیر به نقل از این منابع می افزاید که برخی از این افراد به کشورهای عربی فرار کرده اند و از یک کشور به کشوری دیگر منتقل می شوند، محل های اقامت خوبی نیز برای آنان فراهم می شود، اما مسأله تردید برانگیز این است که در پی اقداماتی که برخی از دولت های عربی در این راه برای حفاظت از آنها انجام می دهند، دستیابی به آنها بسیار سخت شده است و این مایه تعجب است.

امام موسی صدر در سال 2011 زنده بوده است

این منابع می افزایند که طرف لیبیایی اطلاعات بسیار با اهمیتی داشته که نشان میدهد امام موسی صدر تا سال 1994 زنده بوده است، این در حالی است که در این تاریخ 16 سال از ربایش وی به دست رژیم معمر القذافی گذشته بود، اما بعد از این تاریخ دیگر اطلاعاتی از وی وجود ندارد و معلوم نیست که وی زنده است یا از دنیا رفته است.

البته لبنان اطلاعات دیگری نیز در دست دارد که در مورد آنها باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد، این اطلاعات نشان میدهد که وی در جریان عمیات نظامی ناتو در لیبی در سال 2011 نیز زنده بوده است.

نباید در بررسی پرونده امام موسی صدر وقت تلف کرد

طرف لبنانی در این دیدارها اعلام کرده که امیدوار است اقدامات در این زمینه تسریع شود و دیگر نباید وقت تلف کرد، چرا که بیش از 33 سال در این مورد وقت تلف شده است.

طرف لبنانی تاکید کرده است که اگر امام موسی صدر و دو همراه وی زنده باشند، عامل زمان در این مورد خیلی با اهمیت است و هر تاخیری می تواند به این مسأله ضربه بزند، اما اگر زنده نباشند نیز باید تحقیقات در این مورد به پایان برسد و حقیقت اعلام شود






برچسب ها : امام موسی صدر  ,