نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان طی نامه‌ای به مصطفی عبدالجلیل، رئیس شورای انتقالی لیبی پیروزی این شورا و مردم لیبی را بر دیکتاتور این کشور معمر قذافی تبریک گفت.
در این نامه آمده است: «از طرف خودم و از طرف پارلمان لبنان، بهترین تبریک‌ها و تهنیت‌ها را به شما و شورای محترم انتقالی تقدیم می‌کنم و پیروزی بزرگ و ورودتان را به طرابلس و میدان شهدا را ارج می‌نهم. شما در راه آزادی لیبی از دستان دیکتاتور این کشور معمر قذافی گام برداشتید ما به شهدای این انقلاب درود می‌فرستیم؛ شهدایی که رژیم دیکتاتور، جنایات بسیاری در حق آنها مرتکب شد خصوصاً در ویران ساختن شهرها و روستاها.
لبنان نیز در شادی عظیم شما شریک است؛ هرچند که اندوهناک و غمگین است از استمرار رژیم معمر قذافی در ربودن و پنهان کردن امام موسی صدر در در اوت 1978 تا کنون . امام موسی صدر، رئیس مجلس اعلای شیعه و متفکر بزرگ اسلامی که برای تقریب میان مذاهب تلاش کرده است، مرد اصلاح و اعتدال و گفت‌وگو و همزیستی در لبنان. همچنین اندوهگین از استمرار پنهان کردن ربودن دو همراه ایشان آقایان شیخ محمد یعقوب و سید عباس بدرالدین.»
در پایان نامه نبیه بری آمده است : «بسیاری از افراد مؤثر در رژیم سابق به شما پیوسته یا خود را به شما تسلیم کرده‌اند. خواهشمندیم تلاش‌های خالصانه خود را و رهبران انقلاب را به کار ببندید که از طریق این افراد به محل اختفای امام و همراهان ایشان دست یابید و به این مسئله که سی و سه سال استمرار داشته است، خاتمه دهید. ما در لبنان بر ایجاد و گسترش بهترین روابط و مناسبات با کشور برادر در همه زمینه ها تأکید می‌کنیم.»






برچسب ها : امام موسی صدر  ,