جبران باسیل، وزیر امور خارجه لبنان در دیدار با عضو هیئت مدیره مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، از پیگیری پرونده امام موسی صدر خبر داد.
جبریل باسیل: پیگیری پروند? ربودن امام صدر، اولویت ماست

به گزارش روابط عمومی موسسه امام موسی صدر، این دیدار در حاشیه ضیافت سفارت لبنان در ایران انجام شد، که طی آن دو طرف به بررسی آخرین اطلاعات و تحولات پرونده ربودن امام موسی صدر پرداختند.

 مهدی فیروزان، عضو هیئت مدیره مؤسسه فرهنگ تحقیقاتی امام موسی صدر، با اعلام این خبر گفت: در این دیدار تأکید کردم که با توجه به اوضاع ناآرام لیبی و تحولات گسترده در این کشور باید روند پیگیری پرونده ربودن امام موسی صدر و دو همراهش تسریع شود.

 وی افزود: در این دیدار تأکید شد که تحولات لیبی غیرقابل پیش‌بینی است و همان‌طور که وزیر دادگستری لیبی به ما گفته بود، مورد این پرونده، مورد آدم‌ربایی است و در این موارد جای هیچ‌گونه تأخیری نیست، زیرا زمان به ضرر ماست و در این‌گونه موارد، زمان باید اولویت داشته باشد.

 فیروزان گفت: جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان نیز تأکید کرد که مسئله امام هم پیش از من و هم اکنون در اولویت مسائل وزارت خارجه لبنان است و همان‌طور که می‌دانید یکی از بندهای برنامه دولت برای اخذ رأی اعتماد از مجلس لبنان بوده است. 

پیش از این یک تفاهم نامه همکاری میان دولت لیبی و دولت لبنان برای پیگیری پرونده امام موسی صدر به امضا رسیده بود. مطابق این تفاهم نامه که برای اولین بار در 36 سال گذشته میان دولت‌های دو کشور به امضا رسیده، لیبی متعهد شده تا ‌‌‌‌نهایت تلاش خود را در همکاری‌های مورد نیاز، تحقیق از بازماندگان دولت قذافی و ارائه اسناد و اطلاعات مرتبط با ربودن امام صدر انجام دهد.
باید روند پیگیری پروند? ربودن امام موسی صدر و دو همراهش تسریع شود.

پس از آن کابینه لیبی تفاهم نامه همکاری لیبی و لبنان را درباره پرونده قضیه ربودن امام موسی صدر تصویب کرد. اما طی هفته های اخیر، این کشور دستخوش جنگ های داخلی شده، بطوریکه بسیاری از کشورهای جهان اتباع خود را از این کشور خارج کرده و سفارت های خود را بسته اند. 

دور تازه درگیری های خشونت آمیز لیبی که از 18 ماه مه امسال آغاز شد؛ تاکنون صدها کشته و هزاران آواره برجای گذاشته است.