«فرزند تو بودن دشوار است» عنوان روایت مستندی است به قلم حبیبه جعفریان، که در آن، زندگی امام موسی صدر، از زبان فرزندش بیان شده و در آخرین شماره همشهری داستان منتشر شده است.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، در تازه‌ترین شماره ویژه‌نامه داستان خردنامه‌ همشهری، شماره مرداد 1389، در بخش «روایت‌های مستند»، روایت مستندی از زندگی امام موسی صدر به قلم حبیبه جعفریان با عنوان «فرزند تو بودن دشوار است» انتشار یافته است.

چنان‌که در مقدمه این متن آمده، جعفریان این متن را با تکیه بر اطلاعات سه، چهار جلسه گفت‌وگویش با صدر الدین صدر ـ فرزند ارشد آقای امام موسی صدر ـ نوشته است.

در این مقدمه می‌خوانیم: «خانواده صدر عجیبند. آن‌ها آدم را دچار این سوء تفاهم می‌کنند که نوع بشر، فرشته است یا بوده است یا می‌تواند باشد. من آقای سیدموسی صدر را که دارم زندگی‌نامه‌اش را می‌نویسم، هیچ وقت ندیده‌ام و دارم همه زورم را می‌زنم که خلاف آن چیزی که از بیشتر روای‌ها شنیده‌ام، آدم عادی درون او را از لابه‌لای صحبت‌هایی که از زیر زبان کس و کارش بیرون کشیده‌ام، به صحنه بیاورم اما شک دارم در نهایت چیزی دست من یا خواننده‌ام را بگیرد.....»

در بخشی از این روایت می‌خوانیم: «پرسید آیا فکر می‌کنم تو زنده‌ای؟ با سرزنش نگاهش کردم و گفتم مگر به نظر او غیر از این می‌رسد؟ جواب داد اگر واقعاً فکر می‌کنی پدرت زنده‌ است، چطور می‌توانی بنشینی؟ بخوابی؟ چطور می‌توانی هر روز کیفت را دستت بگیری و بروی دفترت کار کنی؟...»

«فرزند تو بودن دشوار است» که ده صفحه از این شماره ویژه‌نامه داستان همشهری را به خود اختصاص داده است، با زبانی داستانی و روان، لحظاتی از زندگی امام موسی صدر را با روایت اول شخص و تک‌گویی‌های پسر امام موسی صدر، سید صدر الدین صدر، بیان کرده است.

ویژه‌نامه داستان همشهری، به سردبیری نفیسه مرشدزاده و زیر نظر گروه مجلات همشهری به صورت ماهانه منتشر می‌شود. شماره 53 ویژه‌نامه داستان خردنامه همشهری، در 196 صفحه و با قیمت 1000 تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.


پ.ن.1: منتشر شده در سایت موسسه‌ی فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر
پ.ن.2: مشتاقانه در انتظار خوندن روایت جدید خانم جعفریان هستم. که قطعا مثل روایت‌های قبلی خواندیست. اما به نکته‌ی جالبی اشاره کردند.تلاش ما برای عادی جلوه دادن امام صدر به جایی نمی رسه. ولی شخصیت والای ایشون به ما اجازه نمی ده خودمونو راضی کنیم که تعصب داشته باشیم.

پ.ن.3: 11643 روز از ربودن امام صدر در لیبی می گذرد...






برچسب ها : امام موسی صدر  ,